واکنش روابط عمومی معاونت فرهنگی ارشاد به معرفی اشتباه برگزیدگان یک جشنواره ادبی

روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اشتباه این معاونت در اطلاع رسانی درباره برگزیدگان جایزه ادبی سیلک اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته  روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر برگزاری مراسم پایانی سومین دوره جایزه ادبی هنری «سیلک» را  در شهر کاشان به رسانه‌ها ارسال کرد. در این خبر  اعلام شده بود، برگزیدگان این جشنواره  با حضور جمعی از مدیران این معاونت تجلیل شدند.

یک روز پس از اعلام این خبر؛ هیئت داوران بخش ادبیات داستانی جایزه ادبی سیلک، با انتشار بیانیه‌ای‌ گفتند برای اعلام نفرات برگزیده این جشنواره، نظر آن‌ها لحاظ نشده و رتبه‌ها و برخی از اسامی اعلام شده به عنوان برگزیده مورد تایید آنها نیست!

در متن نامه‌ای که به امضای داوران این جشنواره در بخش داستان شامل ابوتراب خسروی، کیهان خانجانی و امیرعباس مهندس رسیده، آمده است:

ما داوران سومین دوره جایزه ادبی سیلک، نتایج اعلام شده درباره برگزیدگان  را کذب محض دانسته و پیگیر این مسئله خواهیم بود که این خبر توسط چه شخص یا نهادی منتشر شده است.

بر اساس این نامه نفرات برگزیده این جشنواره به شرح زیر بوده‌اند:

با تقدیر از مرحوم کوروش اسدی به خاطر نوشتن مجموعه داستان پوکه باز

نفر اول: داریوش احمدی با مجموعه داستان خانه کوچک ما

نفر دوم: محمد بکایی با مجموعه داستان گربه ساکن چنار

نفر سوم: خدیجه شریعتی با مجموعه داستان وقتی قوها پیر می‌شوند

این در حالی است که  روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیدگان این جشنواره را به ترتیب زیر اعلام کرده بود:

«گربه ساکن چنار» محمد بکایی، «وقتی قوها پیر می‌شوند» خدیجه شریعتی و «بگذار برسانمت» محمدرضا گودرزی.

برای اطلاع از صحت و سقم این مطلب سراغ روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتیم و با بی اطلاعی آن ها از خبر منتشر شده درباره برگزیدگان جشنواره ادبی سیلک مواجه شدیم!

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار