بارش های مطلوب جوی در انتظار استان ایلام

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: بررسی خروجی مدل های هواشناسی بیانگر ریزش های جوی مناسب در فصل زمستان است و از دی ماه باید منتظر بارش های مطلوب جوی باشیم.

بارش های مطلوب جوی در انتظار استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام؛یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی ایلام اعلام کرد: بر اساس نقشه های ماهواره ای بارندگی های فصل زمستان استان ایلام بین 90 تا 110 درصد خواهد بود.

وی افزود: هرچند دامنه پراکنش این بارندگی ها در کل استان خواهد بود اما مقدار و سطح بارش ها مشخص نیست.

شیخ الملوکی یادآور شد: پاییز امسال نیز نسبت به سال گذشته بارش ها از وضعیت مطلوب تری برخودار بود هرچند در مقایسه با آمار میانگین بلند مدت کاهش قابل ملاحظه ای وجود دارد.

وی گفت: پاییز امسال چندین دوره بارش باران داشتیم اما میزان بارش های پاییزی نسبت به میانیگن بلندمدت 50 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی ایلام اظهار کرد: در ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان ایوان با 95 میلیمتر بیشترین بارش ثبت شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 45 درصد کاهش یافته است.

شیخ الملوکی افزود: در این بازه زمانی کمترین بارش ها در شهرستان مهران با 21 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های پارسال 100 درصد افزایش و نسبت به بلندمدت 70 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص وضعیت بارش ها در شهر ایلام هم گفت: در پاییز امسال 87 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 321 درصد افزایش و در قیاس با بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/اس

بارش های مناسب در دی ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.