هشدار کارشناس نظامی آمریکا در خصوص وقوع فاجعه هسته‌ای و نابودی زمین!

یک کارشناس نظامی آمریکایی در تازه‌ترین کتاب خود هشدار داده که جهان از آنچه تصور می‌شود به وقوع یک فاجعه هسته‌ای نزدیک‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، دانیل السبرگ، کارشناس نظامی آمریکایی در تازه ترین کتاب خود هشدار داده که جهان از آنچه تصور می شود به وقوع یک فاجعه هسته ای که زمین را بطور کامل نابود می کند نزدیک تر است؛ مسأله ای که وی آن را روز قیامت نامید.

السبرگ که یکی از استراتژیست های هسته ای آمریکا در دهه شصت میلادی و در دوران جنگ سرد میان شوروی و آمریکا به شمار می رفت، در جدیدترین کتاب خود به نام «ماشین روز قیامت: اعترافات یک طراح جنگ هسته ای» می نویسد: در صورتی که جنگ هسته ای به راه بیفتد، این مسأله از هر حادثه طبیعی یا بشری که زمین در طول تاریخ شناخته، از جمله حادثه چرنوبیل خطرناک تر خواهد بود.

طبق اعلام السبرگ 86 ساله، بمب های هسته ای ممکن است پس از هشداری اشتباه یا اقدامی تروریستی و یا از طریق اقدامی تنش‌زا شلیک شود و میلیون‌ها نفر را به کام مرگ بکشاند و شاید حیات بر روی زمین را نیز پایان ببخشد و این مسأله با وجود آن که جنگ سرد بیش از 30 سال است که پایان یافته، درست است.

السبرگ همچنین اعلام کرد در صورت وقوع جنگ هسته ای میان آمریکا و کشوری دیگر، این مسأله می تواند به کشته شدن نیم میلیارد نفر در طی تنها چند روز منجر شود.

انتهای پیام/

 

احتمال نابودی کره زمین بر اثر جنگ هسته ای

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
اگه جنگ هسته ای به راه بیفتد از هر حادثه طبیعی یا بشری که زمین در طول تاریخ به خود دیده خطرناک تر خواهد بود.
آخرین اخبار