ضرورت ترویج مطالعه و کتابخوانی به عنوان یک نیاز در جامعه

فرمانده حوزه شهید احمد بیگی جوکار گفت: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم در جامعه مطرح شود تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتابخوانی رواج یابد.

ضرورت ترویج مطالعه و کتابخوانی به عنوان یک نیاز در جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛  حسین ترکزبان فرمانده حوزه دانش‌آموزی جوکار  در کارگاه آموزشی کتابخوانی و لایه سوم حلقات صالحین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد ثبت تجربیات مثبت و درس دانش‌آموزی بیان داشت: مربیان تربیتی نقش مهمی در تربیت دارند و باید به بقیه افراد آموزش لازم و کافی را بدهند تا آنها را به کتاب خواندن راغب کنند و اگر آموزش همگانی باشد تاثیر بیشتری دربر خواهد داشت.

وی افزود: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم در جامعه و میان عموم رایج و مطرح شود تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتابخوانی رواج یابد.

فرمانده حوزه دانش‌آموزی جوکار با بیان اینکه برگزاری مسابقات و جشنواره تجربه‌نگاری و کتابخوانی می‌تواند منجر به گرایش افراد به مطالعه شود، اظهار داشت: جشنواره‌های تجربه‌نگاری و کتابخوانی باید از روی اصول و سنجیده برگزار شود که این زمینه‌ساز تشویق عده بسیاری به مطالعه شود.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی یادآور شد: کتاب و کتابخوانی باعث نهادینه کردن عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها خواهد شد و همگانی کردن این اقدام موجب استمرار شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌شود.

ترک‌زبان بیان کرد: گزیده‌نویسی و خلاصه‌سازی تعدادی از کتب حجیم و قطور مردم را به مطالعه ترغیب می کند چراکه اغلب مردم به خاطر گرفتاری و نداشتن فرصت کافی از مطالعه باز می‌مانند بنابراین وقتی که آثار خوب، مفید و ارزنده خلاصه شود، می‌تواند رغبت برخی از افراد به مطالعه را افزایش داده و در امر کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

وی با اشاره به ضرورت کتابخوانی گفت: هرگاه ضرورت کتابخوانی و اهمیت آن برای همگان تفسیر و تعبیر شود در آن صورت در هیچ جا نباید فردی یافت شود که با مطالعه بیگانه باشد و در هیچ مکان و زمانی نباید وجود داشته باشد، مگر نقش محدودی که کتاب در آن نادیده انگاشته شود.

انتهای پیام/خ

نیاز جامعه به کتابخوانی و مطالعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.