وزیر دفاع فرانسه: نیمی از جنگنده‌های فرانسه اسقاطی هستند

«فلورانس پالی» وزیردفاع فرانسه در طی بازدید از یک پایگاه هوایی به شدت از وضعیت جنگنده های این کشور انتقاد کرد.

وزیر دفاع فرانسه:  نیمی از جنگنده‌های فرانسه اسقاطی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی تلگراف، «فلورانس پالی» وزیر دفاع فرانسه در طی بازدید از یک پایگاه هوایی در نورماندی، ضمن انتقاد از وضعیت نابسامان ناوگان هوایی رزمی کشورش، از ایجاد یک نهاد جدید برای سامان دادن به عملیات تعمیر و نگهداری دارایی‌های نیروی هوایی فرانسه خبر داد.

آنطور که خانم پارلی گفته، در حال حاضر تنها ۵۶ درصد از ناوگان هوایی رزمی فرانسه قادر به برخواستن از زمین در صورت دریافت دستور فوری فرماندهان ارشد ارتش این کشور هستند.

فلورانس پارلی در حین بازدید از پایگاه هوایی «اِورو» گفت: «اگر شرایط فعلی هواپیماهایمان را با خودروی سواری مقایسه کنم، برای اطمینان از داشتن یک ماشین برای سوار شدن در صبح، باید چهار خودرو داشته باشم.»

وزیر نیرو‌های مسلح فرانسه در حالی این سخنان را بر زبان رانده که در ۵ سال گذشته، هزینه تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها و بالگرد‌های نظامی فرانسه، ۲۵ درصد افزایش داشته و در سال ۲۰۱۷ به رقم ۴ میلیارد یورو رسیده است.

زمستان سال گذشته بود که رسانه‌های انگلیسی گزارش گفتند از هر ۳ جنگنده پیشرفته تایفون و جنگنده تورنادوی موجود در ارتش این کشور، تنها یک پرنده قادر به بلند شدن از زمین است.

با این حال، با کنار هم گذاشتن آمار به این نتیجه می‌رسیم که وضعیت نیروی هوایی همسایه آن سوی تونل مانش، نابسامان‌تر از جزیره‌نشینان است.

نیروی هوایی فرانسه این روز‌ها در غرب آفریقا و عراق، در حال نبرد است و ۸۰ درصد از هواپیما‌هایی که به این میادین اعزام شده‌اند، عملیاتی هستند. در خانه اما، تنها ۳۰ درصد از جنگنده‌های موجود قادر به بلند شدن از زمین در هر زمانی برای دفاع از خاک فرانسه هستند.

با کنار هم گذاشتن آمار مربوط به کل پرنده‌های نیروی هوایی فرانسه، به این نتیجه می‌رسیم که تنها ۴۴ درصد از کل ناوگان هوایی رزمی این کشور، عملیاتی است؛ این عدد در سال دو هزار میلادی، برابر ۵۵ درصد بود.

آمار تفضیلی وضعیت ناوگان هوایی رزمی فرانسه به شرح ذیل است:

از هر ۴ بالگرد ترابری برد بلند کارککال، تنها یک بالگرد عملیاتی است.
از ۱۲ هواپیما‌های ترابری A-۴۰۰ تنها دو فروند توانایی بلند شدن از زمین را دارند.
بهترین شرایط برای جنگنده‌های پیشرفته رافائل است که در این بخش هم، ۴۹ درصد از پرنده‌ها آماده به پرواز هستند.
۲۲ درصد از هواپیما‌های ترابری سی-۱۳۰ هرکولس، ۲۵ درصد از بالگرد‌های تهاجمی-شناسایی تایگر و ۲۹ درصد از بالگرد‌های ترابری لینکس توانایی پرواز دارند.
وزیر نیرو‌های مسلح فرانسه پس از بازدید از پایگاه هوایی اِورو و اطلاع از این آمار و ارقام گفته: «این شرایط دیگر قابل دفاع نیست.» خانم وزیر گفته که  برای سامان دادن این وضعیت، در ماه مارس، اداره‌ای جدید با نام «دپارتمان نگهداری هواپیمایی» تشکیل خواهد شد.

تشکیل این اداره تأثیری در افزایش یا کاهش بودجه تعمیر و نگهداری ارتش نخواهد داشت و بناست که با مدیریت بهینه منابع از سوی این دپارتمان، وضعیت نیروی هوایی فرانسه بهبود یابد.

انتهای پیام/

تاکید وزیر دفاع فرانسه بر اوضاع نابسامان ناوگان هوایی این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار