حجت الاسلام زارعی:

وحدت حوزه و دانشگاه عامل تحولات موثر در جامعه

وحدت دانشگاه و حوزه و حرکت هماهنگ علم و دین باعث سعادت جامعه است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، حجت الاسلام زارعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز گلستان گفت : شخصیت آیت الله مفتح در زمان حیات و شهادتش تاثیرگذار بوده است که امام راحل روز شهادتش را به عنوان روز وحدت دانشگاه و حوزه نامیدند.

زارعی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در طول تاریخ معاصر ایران منجر به تحولات جدی و موثری بوده است که هر دو مجموعه علمی هستند که رسالت آنها سعادت جامعه است .

وی ادامه داد: دانشگاه از طریق اراده تکوینی الهی برنظام هستی تحقیق می کند و نیاز انسانی جامعه را رفع می کند و حوزه نیز از طریق اراده تشریحی و آیات الهی تحقیق و نیاز معنوی جامعه را تامین می کند .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت : هر دو مجموعه در یک راستا حرکت می کنند که هدف آنها اوج سعادت بخشی جامعه اسلامی است .

زارعی افزود: این دو مجموعه مکمل یکدیگرهستند و از برکات وحدت و همدلی این دو نهاد عزت و سربلندی جامعه است .

در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه گلستان نیز بوژمهرانی عضو هئیت علمی دانشگاه گفت : هر جامعه ای برای پیشبرد اهداف خود و بهبود شرایط همگرایی نیازمند انسجام و وحدت و پیوند بین اصناف و طبقات خود است .

بوژمهرانی افزود : نباید بین روحانیون و دانشجویان غربت پیش آید بلکه باید هم افزایی و همگرایی جانشین تقابل باشدو از امتیازات یکدیگر استفاده کنند.

وی ادامه داد: از جمله مزایای وحدت دانشگاه و حوزه تبادل اطلاعات ، ایجادشبکه های مشترک پژوهشی و در نهایت نزدیکی این دو نهاد است .

وی به آسیب های تقابل این دو نهاد اشاره کردو گفت : باید نوع نگرش تحقیرآمیز و یک سویی وحدت و سوء ظن نیز برطرف شود .

انتهای پیام /گ/ن

 

تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.