نحوه شهادت شهید مفتح از زبان قاتل ایشان +فیلم

27 آذرماه سالروز شهادت استاد حوزه و دانشگاه، شهید محمد مفتح است؛ روحانی انقلابی که از یاران متعهد و بی‌ادعای انقلاب اسلامی ایران بود.

نحوه شهادت شهید مفتح از زبان قاتل ایشان + فلیمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 27 آذرماه سالروز شهادت یکی از بزرگ‌مردان انقلاب اسلامی ایران است. شهید محمد مفتح (متولد 1307 فامنین)  استاد حوزه و دانشگاه، در 27 آذرماه 1358 زمانی که قصد ورود به محوطه دانشگاه تهران را داشت توسط گروه فرقان ترور شد.

کمال یاسینی ضارب شهید مفتح، به همراه چند تن از همدستانش مرتکب این جنایت شدند. امام خمینی ( ره ) پس از شهادت شهید مفتح، این روز را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند.

قاتل نحوه شهادت را اینگونه توضیح می‌دهد: "بعد از آن که مفتح از ماشین پیاده می‌شود و به سمت دانشکده می‌رود، کمال به طرف او شلیک می‌کند. تیر اول به پای مفتح اصابت می‌کند و او شروع به فرار می‌کند. نرسیده به پله‌های جلوی ساختمان، تیر دوم به شانه او اصابت می‌کند. بالای پله‌ها، قبل از این که مفتح در را باز کند و وارد ساختمان دفتر کارش شود به عقب بر می‌گردد که ببیند کمال کجاست. کمال تیر سوم را شلیک می‌کند که به سر او می‌خورد و منجر به مرگش می‌شود".

  
انتهای پیام/

توضیحات قاتل شهید مفتح از نحوه شهادت ایشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
روحش شاد یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
رحیم فرهمند
۰۲:۵۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
هنوز این راه برای من گرامی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
گزارش جالبی بود برای تحقیق مدرسه استفاده کردم .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
شهدا ما شرمنده ایم