صنایع دستی گلستان در کشورهای دیگر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از صادرات محصولات صنایع دستی استان به کشورهای هدف خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در اولین کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی محصولات صنایع دستی استان که دیروز ۲۶ آذر ماه برگزار شد، گفت: بزودی محصولات صنایع دستی استان گلستان با همکاری معاونت صنایع دستی کشور، اداره کل پست و شرکت زودل به کشور‌های هدف صادر می‌شود.

وی افزود: مجری این کمپین شرکت زودل که دارای ۴ نمایندگی در کشور‌های مختلف دنیا است و براساس توافق‌های انجام‌شده تمام خدماتی که از سوی این شرکت عرضه می‌شود به‌مدت ۶ ماه به‌صورت رایگان خواهد بود و هیچ حق عضویتی از هنرمندانی که قصد صادرات محصولات خرده فروشی خود را دارند دریافت نمی‌شود.

کریمی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی محصولات صنایع دستی در گذشته موضوع بسته بندی بود که امروز بسته بندی محصولات صنایع دستی استان گلستان با تلاش کارشناسان و همت هنرمندان شرایط خوبی دارد.

وی گفت: ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی گامی مهم و اساسی برای توسعه صنایع دستی است که باید در تمامی شهرستان‌ها این مراکز ایجاد گردد.

وی در ادامه افزود: ایجاد پایانه صادرات محصولات صنایع دستی یکی از آرزو‌های دست نیافتنی در این حوزه بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در آینده نزدیک در گمرک اینچه برون و شهرستان گنبد کاووس ایجاد خواهد شد.

کریمی گفت: هدف از برگزاری این کمپین تخصصی، کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط برای توسعه و افزایش فروش در بازار‌های داخلی و بین المللی با محوریت صنایع دستی است.

شرکت زودل یکی از بخش‌های آن راه اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی محصولات صنایع دستی و بزرگترین مرجع معرفی شرکت‌های ایرانی به بازار‌های بین المللی، کشور‌های همسایه و جاده ابریشم است.

این مراسم با حضور غفاری مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان، جلالی مدیرکل پست، اخوت معاون صنایع دستی استان، نماینده شرکت زودل، مدیران میراث فرهنگی شهرستان‌های استان و جمع کثیری از هنرمندان صنایع دستی استان در محل سالن اجتماعات اداره کل پست برگزار شد.

انتهای پیام/ق
 

صادرات صنایع دستی گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.