دبیر شورای عالی امنیت ملی در کردستان مطرح کرد؛

تلاش دولت برای پایان کوله بری در کشور/ تا زمان نابودی کامل گروه‌های تروریستی در سوریه حضور داریم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تصمیمات مناسبی برای بهره مندی ساکنان استان های مرزی غرب کشور از ظرفیت های تبادل مرزی گرفته شده که به مساله کوله بری نیز پایان خواهد داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان که همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح و روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزارشد، سفر خود به کردستان را تجدید خاطره با همسنگرانش در این منطقه خواند و گفت: مردم استان کردستان در اوج تبلیغات روانی دشمنان خط صحیح امام را خوب شناختند و در تبیین آن خون دادند.

وی افزود: استان کردستان بعد از تهران بیشترین شهدای ترور را داشته و  بیشترین شهید اهل تسنن نیز را تقديم انقلاب كرده است.

شمخانی بیان داشت: عشق و دلبستگی عمیق مردم کردستان به هویت ایرانی و اسلامی خود، تلاش مستمر دشمنان را که در مقاطع زمانی مختلف وبا طرح شعارهای فریبنده و توخالی به دنبال ایجاد گسست و تفرقه میان جامعه کردی و ناامن جلوه دادن این منطقه بوده اند با شکست روبرو کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت در ادامه با اشاره به مسئله کوله بری اظهار داشت:کوله بری پاسخ شایسته ای به وفاداری و فداکاری جامعه کردی نبوده و باید تلاش کنیم با فراهم کردن زمینه های اشتغال پایدار در کردستان این وضعیت خاتمه یابد.

وی افزود:کوله بری در هیچ کجا شایسته نیست و نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی و مسئولان کشور هیچ گاه بدنبال بوجود آمدن این مساله نبودند.

دبیر شورای عالی امنیت بیان داشت:اخیرا تصمیمات مناسبی برای تغییر جهت گیری در بهره مندی ساکنان استان های مرزی غرب کشور از ظرفیت های تبادل مرزی گرفته شده که ضمن کاهش مشکلات معیشتی مردم کردستان به مساله کوله بری نیز پایان خواهد داد.

وی گفت:کردستان دارای ظرفيت های خوبی در حوزه های مختلف است و هم مرز بودن با کشور عراق نیز فرصتی است كه که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

شمخانی با اشاره به این که هيچ نوع ناامنی داخل کردستان وجود ندارد افزود:این امنیت به عنوان یک مزیت ،دشواری های اقتصادی را آسان کرده است.

شمخانی تصریح کرد:شكل گیری پیشمرگان مسلمان کرد در شرایطی كه ابهام، آشوب و دروغ حاكم بود كار بسيار سخت و در حدناممكن بود و شكل گیری آن را  بايد  مبنای اعتماد و  به كارگیری از همه اقوام در کشور قرار دهیم.

فصل نوینی از مشارکت منطقه ای در غرب آسیا شکل گرفته است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای ایجاد و تثبیت ناامنی و تجزیه کشورهای منطقه اظهار داشت: توطئه جداسازی اقلیم کردستان از عراق که با هوشیاری و همکاری کشورهای منطقه در نطفه خفه شد، نشان دهنده قدرت و اراده مردم و دولت های منطقه برای صیانت از امنیت و ثبات به عنوان ضروری ترین نیازتوسعه ، پیشرفت و رفاه عمومی است.

شمخانی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شکست های پیاپی داعش و حامیان منطقه ای و بین المللی آن و هیاهوی آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه در این خصوص گفت: فعال سازی ظرفیت های سیاسی و امنیتی جدید با مشارکت کشورهای مستقل منطقه ضمن از میان بردن تهدیدات بی سابقه ناشی از اقدامات جریان تروریسم وابسته، فصل نوینی از مشارکت منطقه ای بدون در نظر گرفتن نقشی برای کشورهای غربی را در غرب آسیا شکل داده است .

شمخانی در واکنش به اظهارات سخیف نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران با اشاره به در اختیار قرار دادن هزاران موشک و سلاح ممنوعه و کشتار جمعی توسط آمریکا به عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای ارتکاب جنایت علیه مردم یمن تصریح کرد: نمایش‌های رسانه‌ای نمی‌تواند چهره کریه جلادان خون آشامی که هزاران نفر از زنان و کودکان و سالمندان مظلوم و بی دفاع یمنی را قربانی امیال و اهداف غیر انسانی خود کردند پاک کند.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: با درخواست دولت قانونی سوریه تا زمان نابودی تمامی گروه‌های تروریستی در این کشور به حضور و ارائه خدمات مستشاری خود ادامه خواهیم داد و ادعا‌های رژیم صهیونیستی و یا کشور‌های دیگر نیز هیچ اثری بر محاسبات و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع ملی و امنیت منطقه‌ای ندارند.

امیر دریابان شمخانی تمام قدس شریف را پایتخت ابدی فلسطین اعلام کرد و با توجه به خطای محاسباتی و اشتباه راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که موجب بیداری، خیزش دوباره و اتحاد جهان اسلام گردید اظهار داشت: موضوع فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام ومحور انسجام مسلمانان برای مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی بوده وبه طور قطع اقداماتی از این دست روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.