افزایش وحدت حوزه و دانشگاه با جنبش های نرم افزاری

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام ثمره بارزی از همگرایی و اتحاد حوزه و دانشگاه است.

افزایش وحدت حوزه و دانشگاه با جنبش های نرم افزاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یعقوب محمدی فر،سرپرست دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه تنها مربوط به دوران پس از انقلاب نیست و ریشه در تاریخ ایران اسلامی دارد.

وی با اشاره به مقاله آیت الله شهید مفتح در سال 1340 گفت: این عالم فرزانه در مقاله وحدت مسجد و دانشگاه دغدغه هایش را در این زمینه بیان کرده است.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا حضور پررنگ روحانیت در دانشگاه های قبل از انقلاب را نشان از دغدغه مندی بزرگان دینی دانست و افزود: حفاظت از عقاید جوانان و جلوگیری از ترویج گرایش های کمونیستی و چپی در میان دانشجویان، از عمده اهداف حضور روحانیان در مقطع تاریخی پیش از انقلاب بود.

وی با اشاره به تغییر ماهیت دغدغه دانشگاه ها در شرایط کنونی، گفت: جنبش های نرم افزاری، بر لزوم وحدت و همگرایی بیشتر حوزه و دانشگاه می افزاید.

محمدی فر وصیت نامه سیاسی امام خمینی(ره) را منبع جامعی از وحدت دو جانبه حوزه و دانشگاه دانست و افزود: در این منبع جامع به خوبی موضوع ارتباط قوی این دو مرکز علمی و دینی اشاره شده است.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا اظهار امیدواری کرد که با گره زدن مفاهیم علمی و معنوی، بتوان وظیفه اتحاد حوزه و دانشگاه را محقق کرد.

 انتهای پیام/خ

جنبش نرم افزاری همراه  با افزایش وحدت حوزه و  دانشگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار