آیت‌الله مکارم‌شیرازی؛

رسانه‌های مفسد برای تخریب عقاید مسلمانان تلاش‌های زیادی می‌کنند

آیت الله مکارم شیرازی گفت:رسانه‌های مفسد برای تخریب عقاید مسلمانان به‌ویژه جوانان تلاش‌های زیادی می‌کنند.

در مسیر گسترش علم و دانش به سراسر دنیا پیش می‌رویمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، وجود حضرت معصومه (س) در قم را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: یکی از افتخارات مردم قم وجود مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) است که در روایات نیز بر این واقعه بشارت داده‌شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در مسیر گسترش علم و دانش به سراسر دنیا پیش می‌رویم، ابراز کرد: در روایت آمده که قم حرم اهل‌بیت (ع) است و در فضائلی که درباره قم و حضرت معصومه (س) وارد شده این بوده که از این شهر علم و دانش به تمام عالم، گسترش پیدا می‌کند و اکنون می‌بینیم در آن مسیر پیش می‌رویم که این از برکات کریمه اهل‌بیت (س) است.

وی به برکات فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و افزود: در زمانی که فاطمه معصومه (س) در قم مدفون گشت برکات آن نیز شامل قم شده و اکنون قم نیز به‌عنوان یک شهر جهانی شیعه و اسلام محسوب می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان قم را متعلق به جهان اسلام دانست و عنوان کرد: بارها به مسئولانی که به نزد من می‌آیند گفته‌ام که شما قم را به‌عنوان تنها یک شهر ایران حساب نکنید چراکه قم متعلق به تمام جهان اسلام است.

وی زائران حرم کریمه اهل‌بیت (س) را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: اخیراً در این رابطه خبری شنیده‌شده که در سال 15 الی 20 میلیون زائر به قم سفر می‌کند، بنابراین این تعداد زائر در سال رقم بسیار بزرگی بوده که باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشت.

وی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد در مناسبت‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: باید در فرصت‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ای ازجمله زمان رحلت حضرت معصومه (س)، سالروز ورود ایشان و در دهه کرامت برگزار شود  و آثار آن نیز منتشر شود.

مرجع تقلید شیعیان وجود حوزه علمیه را از برکات حضرت فاطمه معصومه (س) دانست و خاطرنشان کرد: در دنیای اسلام کانون علمی مانند حوزه علمیه قم وجود ندارد و این افتخار در سایه حضرت معصومه (س) نصیب شهر قم شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اکنون رسانه‌های مفسد برای تخریب عقاید مسلمانان به‌ویژه جوانان تلاش‌های زیادی می‌کنند، ابراز کرد: باید به سهم خود در این رابطه تلاش کرده و در مقابل آنان بایستیم و از ظرفیت‌های حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

در سال 15 الی 20 میلیون زائر به قم سفر می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.