فرسودگی هزار و 800 کیلومتر از شبکه های آبرسانی در روستاهای خراسان شمالی

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: اکنون یک سوم از شبکه های آبرسانی روستاهای استان فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حمید روشن روان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی اظهار کرد: بیش از هزار و 800 کیلومتر از پنج هزار و 500 کیلومتر شبکه آبرسانی روستاها استان فرسوده است و نیاز به جایگزینی دارد.

وی اظهار کرد: هر سال بخشی از شبکه های فرسوده نوسازی می شود و امسال 34 میلیارد و 300 میلیون ریال برای نوسازی شبکه های فرسوده اعتبار اختصاص یافته است.

روشن روان گفت: در نیمه اول امسال 15.5 کیلومتر شبکه فرسوده در روستاهای استان تعویض شده است و تلاش داریم تا در نیمه دوم سال نیز همین میزان شبکه فرسوده نوسازی شود.

وی با اشاره به اینکه فرسودگی شبکه های آبرسانی سبب هدر رفت آب تولیدی این شرکت می شود ،اظهار کرد: میزان هدررفت آب در شبکه های روستایی استان اکنون 24 درصد است که این رقم در سطح کشور 22 درصد گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: به طور متوسط برای نوسازی هر متر از شبکه فرسوده روستایی در استان یک میلیون و 500 هزار ریال اعتبار هزینه می شود.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی حدود 116 هزار مشترک دارد.

انتهای پیام/آ

اختصاص اعتبار برای نوسازی شبکه های فرسوده آب روستایی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.