رضایی در همایش راویان دفاع مقدس؛

هجمه‌ها علیه دفاع مقدس بسیار بیشتر از انقلاب اسلامی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحریف‌ها و توهین‌های گسترده علیه دفاع مقدس، بیانگر اهمیت این دفاع است.

هجمه‌ها بر ضد دفاع مقدس بیشتر از انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش راویان دفاع مقدس که صبح دوشنبه بیست‌وهفتم آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: هجمه‌ها بر ضد دفاع مقدس بیشتر از انقلاب اسلامی 22 بهمن است. انحراف‌ها، تحریف‌ها و توهین‌هایی که به دفاع مقدس می‌شود بسیار گسترده است که نشان از اهمیت این دفاع دارد.

وی ادامه داد: امام راحل بعد از انقلاب، 10 سال رهبری کردند که 8 سال آن در جنگ بودیم، یعنی 80 درصد رهبری امام در دوران دفاع مقدس بوده است، اگر جنگ را سیاه نمایی و تحریف کنند یعنی 80 درصد رهبری امام خمینی را زیر سوال برده‌اند.

رضایی افزود: جهاد مقدس تنها در جنگ با متجاوزان نیست، بلکه این جهاد شروع می‌شود ولی با پایان دفاع مقدس تمام نمی‌شود، همانگونه که اسلام با رحلت پیامبر (ص) و عاشورا و کربلا با شهادت امام حسین (ع) به پایان نرسید، دفاع مقدس نیز با اتمام جنگ ایران و عراق به پایان نرسیده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: راویان دفاع مقدس هر جمله‌ای که از این دفاع را به نسل‌های آینده می‌رسانند در واقع شهدا را خوشحال می‌کنند و احساس شهدا این خواهد بود که فلسفه مجاهدت و شهادت آنها در تاریخ استمرار می‌یابد.

رضایی با بیان اینکه راویان بازگوکننده یک جنگ ساده نیستند، گفت: شما راوی انقلاب و نهضت بزرگی هستید که در اثر تجاوز دشمن صورت گرفته است، انقلاب 22 بهمن علیه استبداد و دفاع مقدس انقلاب علیه اشغالگری بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح اینکه چرا جنگ برای انقلاب است، گفت: برخی می‌گویند سپاه و بسیج قاچاقی در جنگ بودند، همینطور هم بوده است، یعنی سپاه و بسیج در جاهایی که خالی بود سنگر می‌ساختند.

رضایی ادامه داد: سال اول جنگ در واقع جنگ بین دولت ایران و عراق بود و در جاهایی همچون خرمشهر جنگ مردمی بوده است. از سال دوم به بعد انقلاب بزرگی صورت گرفت و همه چیز جنگ از جمله مدیریت و تاکتیک‌ها تغییر کرد.

وی بیان کرد: تا قبل از این انقلاب، جمهوری اسلامی ایران هرچه حمله کرده شکست خورد و حتی یک تپه هم بدست نیاورده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از بزرگترین توطئه‌ها علیه دفاع مقدس این است که می‌خواهند نقطه تحول را پاک و یا سیاه‌نمایی کنند، افزود: نقطه آغاز این تحول عملیات ثامن‌الائمه است که در آن ارتش و سپاه حضور دارند، اما با ارتش و سپاه قبلی فرق می‌کنند و تحولی عظیم بوجود آمده، حتی نوع جنگ و تاکتیک آن هم متفاوت شده است.

وی گفت: یک ژنرال آمریکایی گفته بود که ایران می‌خواهد سخت‌ترین گردو را با دندان بشکند. تا قبل از آن تحول بزرگ دشمنان می‌گفتند جنگ 20 سال طول می‌کشد، بعد از این تحولات گفتند چکار کنیم که منطقه به دست ایران فتح نشود.

رضایی با بیان اینکه دفاع مقدس انقلاب دوم است، گفت: انقلاب اول در زمینه سیاسی رخ داد و نقطه عطفی در تاریخ شد.

وی تصریح کرد: با رخ دادن انقلاب دوم یعنی دفاع مقدس که انقلاب در امنیت و اقتدار بود، امروز می‌بینیم که سربازان ما در کنار مدیترانه هستند و برد موشک‌هایمان از 2000 کیلومتر هم فراتر رفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن مطرح کردن این سوال که چرا آمریکا به ایران حمله نمی‌کند، گفت: بعد از جنگ آمریکا 2 بار و رژیم صهیونیستی 3 بار تصمیم داشتند به ایران حمله کنند، اما زمانی که سرمایه‌های دفاع مقدس و توانایی‌ها را دیدند، عقب نشستند.

رضایی بیان کرد: چه اتفاقی افتاد که احمد متوسلیان و حسن باقری گمنام و دیگر شهدای ما به فرماندهان بزرگ جنگ تبدیل شدند.

وی ادامه داد: دشمنان کاملا هدفمند انقلاب و دفاع مقدس را بمباران می‌کنند، چرا که نمی‌خواهند این مسیر ارزشی و وحدت یک جای دیگری تکرار شود، بنابراین جنگ روانی حساب‌شده‌ای علیه ما بکار برده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رمزهای تحول بزرگ در جنگ گفت: اولین رمز آن ایمان، روحیه شهادت طلبی، از خودگذشتگی و آمادگی برای ایثار است که امام راحل در جامعه ایجاد کردند. اوج درجه برای بچه‌های رزمنده شهادت بود.

رضایی افزود: رمز دوم خلاقیت، ابتکار و نوآوری است که فرماندهان در جنگ بکار بردند و بنایشان بر این بود که امروز و عملیات‌ها نباید تکرار دیروز باشد.

وی با بیان اینکه عراقی‌ها بعد از ایمان رزمندگان از فکر آنان زمین خوردند، گفت: رمز سوم این تحول بزرگ در جنگ برادری و کار تیمی بود. ما در جنگ یک مسئله‌ای به نام دعوای برادری داشتیم، یعنی اینگونه نبود که فرماندهان هرچه بگویند رزمندگان اجرا کنند، بلکه بر سر تاکتیک‌ها و چگونگی انجام آن با فرماندهان بحث کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شنیدم که گفتند اختلاف شدیدی بین بنده و احمد متوسلیان بوده است، این صددرصد دروغ است. ما با یکدیگر بسیار صمیمی بودیم و این را می‌توانید از دیگران هم سوال کنید.

رضایی تأکید کرد: برادری، ایمان و فکرکردن در دفاع مقدس یک فرهنگ بود. هر عملیاتی برای رزمندگان همچون یک کلاس درس بود. فرماندهان بعد از انجام عملیات‌ها جلسه می‌گذاشتند و دلایل شکست و یا موفقیت را می‌گفتند، بنابراین جنگ تبدیل به دانشگاه هم شد.

وی ادامه داد: در بعد مهندسی و احداث پل‌ها در جنگ خلاقیت ایجاد شد و پل‌هایی ساختند که ماشین‌ها می‌توانستند از روی آن تردد کنند و اینها جزء دستاوردها بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دستاوردهای دفاع مقدس در زمینه پزشکی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار استاندارد رسیدگی به مجروحان را بالا بردیم و چند گام جلو رفتیم. در خط مقدم عمل جراحی انجام می‌شد و این موضوع تاکنون در هیچ جنگی نبوده است.

رضایی اظهار کرد: بنای بسیاری از چیزهایی که امروز توسعه پیدا کرده، همچون موشک و پهپاد در دوران جنگ گذاشته شد؛ حتی کارخانجات تولید کفش و وسایل خانگی در دوران جنگ مهمات تولید می‌کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راویان دفاع مقدس باید شیوه تأثیرگذاری را بیشتر کنند. بنده در این زمینه هم به مسئولان مربوطه گفتم که باید کتابچه‌ای از سوالاتی که از راویان پرسیده می‌شود تهیه کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار