بررسی مدیریت پسماند و ساماندهی معضل زباله در گیلان

در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم گیلان، مدیریت پسماند و آلودگی های زیست محیطی بررسی شد.

بررسی مدیریت پسماند و ساماندهی معضل زباله در گیلانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  احمد سیاووش پور رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست تخصصی با تاکید بر ضرورت ساماندهی معضل زباله در گیلان گفت: اگر مشکل 30ساله زباله گیلان رسیدگی و چاره اندیشی  نشود تبدیل به بحران اجتماعی می شود.

وی افزود: معضلات زیست محیطی گیلان شرایط قابل قبولی ندارد  و مدیریت پسماند مسئله مهم است و باید با پرهیز از بخشی نگری با یک عزم جمعی این معضل زیست محیطی هرچه سریعتر رفع شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه آب ، هوا و محیط زیست سالم حق طبیعی مردم است و همه مدیران موظف هستند این خدمات به حق مردم  را به نحو مطلوب ارائه دهند اعلام کرد: تصفیه فاضلاب و نیروگاه زباله سوز هرقدر هزینه بردار باشد اما در طول زمان یک سرمایه محسوب می شود زیرا این اقدام زیست محیطی در راستای بهداشت عمومی است.

احمد سیاووش پور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 100هکتاراز اراضی ملی گیلان درگیر مدیریت پسماند و زباله هستند افزود: مسوولان امر نباید تک بدی اقدام کنند بلکه باید با حرکت جمعی و جهادی در راستای رعایت حقوق عامه حرکت کنند.

وی نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در زمینه مدیریت پسماند اثر بخش دانست و گفت: رسانه ها به عنوان سخنگوی مردم باید مطالبه گری کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: باید با بهره گیری از معادن کوهی در زمینه برداشت شن و ماسه برای دفن زباله بتوانیم ذخایر ارزشمند آبی را حفظ کنیم.

 همچنین قربانعلی محمدپور مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه روزانه 2هزارو 500تن زباله در استان تولید می شود گفت: در حال حاضر 26مرکز دفن زباله در گیلان فعال است که هیچ یک از این مراکز مجهز به کنترل شیرابه نیست.

وی افزود: برای رفع معضل زباله بویژه مرکز دفن سراوان در تلاشیم نیروگاه زباله سوز 600تنی راه اندازی کنیم و به زودی شاهد عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

در ادامه این نشست خرمی معاون حفاظت بهره برداری آب و منطقه ای گیلان گفت: 80 درصد مراکز دفن زباله ها در مجاورت منابع آبی، رودخانه ای و اراضی ساحلی دریای خزر تخلیه می شود.

 

انتهای پیام/م.ع

رفع مشکل زباله  و پسماند در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.