جایگزینی صدقات دستی با صدقات الکترونیکی

توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، از جایگزینی صدقات دستی با صدقات الکترونیکی، خبر داد.

جایگزینی صدقات دستی با صدقات الکترونیکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، در حاشیه برگزاری شورای زکات در محل کمیته امداد خوستان در جمع خبرنگاران گفت: حرکت از صدقات دستی به سمت صدقات و خدمات الکترونیکی از فعالیت های مهم کمیته امداد است که در این راستا نرم افزارهای مختلفی از جمله سکه، درگاه های بانکی راه اندازی و سایر مدل ها از جمله سپاس را فعال کرده است.


وی افزود: مدل نرم افزار سپاس آخرین مدل ارائه شده است که در آن بارکدی تعریف شده و با گوشی های موبایل خوانده می شود، این سیستم به امداد کمک می کند علاوه بر افزایش تعداد مشترکین ، امنیت و سرعت در جمع آوری مبالغ، باعث کاهش در هزینه تجهیزات جمع آوری کمک ها گردد.

جایگزینی صدقات دستی با صدقات الکترونیکی


علی محمد ذوالفقاری، عنوان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ انفاق یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد است که سال هاست این امر توسط روحانیون، دستگاه های تبلیغاتی، صدا و سیما، سایت ها و روزنامه ها صورت در حال انجام است.


ذوالفقاری، بیان داشت: در 8 ماه گذشته درآمد کمیته امداد از محل انفاق یک هزار و 230 میلیارد تومان بوده، که این مبلغ در قالب اکرام ایتام، محسنین، صدقات، زکات، مراکز نیکوکاری و همچنین کمک های مردمی در جشن ها و مناسبت های مختلف جمع آوری شده است.


ذوالفقاری اظهار کرد: در حال حاضر حدود 10 میلیون مشترک با کمیته امداد همکاری می نمایند، که از این تعداد 8 میلیون نفر در قالب صندوق صدقات، یک میلیون نفر در قالب طرح اکرام و یک میلیون نفر هم در مناسبت هایی نظیر پرداخت کنندگان زکات، قربانی، فطریه و طرح های دیگر همکاری دارند.

جایگزینی صدقات دستی با صدقات الکترونیکی


در پایان معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، گفت: طی سال های اخیر جایگاه خوزستان رشد قابل توجهی داشته است اما تا رسیدن به جایگاه اصلی خود فاصله دارد اما کمیته امداد در تلاش است تا با برقراری ارتباط با کل واحد های اقتصادی موجود ارائه خدمات به فقرا را افزایش دهد.

انتهای پیام/و

ترویج فرهنگ انفاق در بین مردم از اهداف کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار