پایان عملیات تفحص در مناطق «فاو» و «ام الرصاص» عراق

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان دفاع مقدس از پایان عملیات تفحص در مناطق «فاو» و «ام الرصاص» عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سردار سید محمد باقر زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودان دفاع مقدس امروز در حاشیه مراسم استقبال از پیکر ۵۵ شهید ایرانی دوران دفاع مقدس گفت: با تلاش های انجام شده در ۶ سال اخیر در منطقه برون مرزی عراق، عملیات تفحص در منطقه عمومی «فاو» و «ام الرصاص» پایان یافت.


وی بر ادامه تفحص در خاک عراق تاکید کرد وافزود: با وجود پایان عملیات تفحص در مناطق «فاو» و «ام الرصاص»، عملیات تفحص همچنان در ۹ جزیره دیگر و همچنین در مناطقی از جمله منطقه عمومی شلمچه تا کوشک عراق و جزایر مجنون شمالی و جنوبی، شرق دجله و زویدات ادامه دارد.


فرمانده کمیته جستجوی مفقودان دفاع مقدس در ادامه به بازگشت ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس امروز و از مرز بین المللی شلمچه اشاره کرد و گفت: این شهدا در عملیات تفحصی که در ماه رمضان انجام شد کاوش شدند که ۳۰ شهید از ۵۵ شهید مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه زویدات هستند.


وی افزود: از۳۰ شهید که مربوط به تک دشمن است ۲۰ شهید ژاندارمری و ناجای فعلی و ۱۰ شهید مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.


سردار باقر زاده گفت: علاوه بر این، در منطقه عمومی شرق بصره در محدوده نهر کتیبان ۲۳ شهید که به عملیات خیبر و رمضان مربوط هستند تفحص شدند و در غرب رودخانه اروند هم و دو شهید کاوش شدند که به عملیات کربلای ۴ مربوط هستند.


وی افزود: امروز در مجموع ۵۵ شهید ایران دوران دفاع مقدس در مقابل ۴۶ جسد کشته شدگان رژیم بعث در مرز شلمچه تبادل شد.


انتهای پیام/د


عملیات تفحص در مناطق «فاو» و ام الرصاص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.