غلامی:

حذف بودجه پژوهشی نداشتیم/ زمان بر بودن چاپ مقاله علمی در مجلات به وزارت علوم ارتباطی ندارد

وزیر علوم گفت: مسئله حذف بودجه پژوهشی در سال آینده صورت نگرفته است و فقط مسیرهای آن تغییر کرده است.

حذف بودجه پژوهشی نداشتیم/ زمان بر بودن چاپ مقاله علمی در مجلات به وزارت علوم ارتباطی نداردبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امر پژوهش مسئله مهمی است که همواره به آن اشاره کردیم و باید اقدامات پژوهشی در زندگی مردم جاری شود.

 وی ادامه داد: نیاز به گسترش علوم و فناوری‌های نوین و همچنین اقدامات پژوهشی داریم تا یافته‌های آن در جامعه و یافته‌های آن را در زندگی مردم به کار بگیریم.

 وزیر علوم در مورد مسئله حذف بودجه پژوهشی و استناد به جدول 14 بیان کرد: حذف بودجه پژوهشی وجود نداشته اما سعی داریم تا سقف GDP افزایش پیدا کند که در این مورد محدودیت‌هایی داریم اما پیش بینی می‌کنیم تا با ارائه دستاورد‌های پژوهشی این سهم را افزایش دهیم و صرفا نباید به جدول 14 تکیه کرد.

 غلامی در مورد وضعیت دانشجویان ستاره‌دار گفت:‌ بهتر است در این برنامه به مسئله پژوهش بپردازیم و این بحث به زمان دیگری موکول کنیم چراکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی مراکز آموزشی و تحقیقاتی نشان می‌دهد جوانان با استعدادهای بالایی در کشور داریم و باید از ظرفیت این سرمایه‌های علمی استفاده کنیم.

 وی در مورد زمان‌بر بودن چاپ مقالات علمی در مجلات گفت: دلیل زمان‌بر بودن چاپ مقالات در نشریه‌ها به دلیل نوع نشریه‌ای است که پژوهشگر خواهان چاپ مقاله‌ در آن است و باید استانداردهای لازم را کسب کند بنابراین مسئله دست ما نیست.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر علوم در مراسم تجلیل از برگزیدگان پژوهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار