آمار گردشگران داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۵ اعلام شد

معاون گردشگری اعلام کرد که در سال گذشته، چهار میلیون و ۹۱۱ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند.

آمار گردشگران داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۵ اعلام شدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آمار گردشگران خارجی و داخلی در سال ۹۵ را تشریح کرد. به گفته وی، این آمار را پلیس مهاجرت به تفکیک به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کرده است.

آمار گردشگران ایرانی به مقصد خارج از کشور

 به گفته محب خدایی، بیشترین خروج به سمت عراق و به قصد زیارت بوده که آمار آن نسبت به سال ۱۳۹۴ حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.  از میان ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار ایرانی که سال گذشته به خارج از کشور سفر کردند، ۴ میلیون و ۲۲۹ هزار تن به عراق سفر کرده اند و کشورهای همسایه از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان و اروپا همچون فرانسه و ایتالیا، دیگر مقاصد سفر ایرانی ها در سال گذشته بوده است.

آمار گردشگران ورودی براساس انگیزه سفر

محب خدایی همچنین آمار گردشگران ورودی در سال گذشته را براساس انگیزه سفر تفکیک کرد و افزود: سال پیش، چهار میلیون و ۹۱۱ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند.

 از این تعداد گردشگر، حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با انگیزه زیارت و  یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن دیگر با هدف کار و دیدار اقوام راهی ایران شدند و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر برای تجارت و فعالیت های بازرگانی سفری به کشورمان داشتند.

همچنین آمار گردشگرانی که در سال ۱۳۹۵ سفر تاریخی و فرهنگی به ایران داشتند ۴۲۹ هزار نفر، گردشگران سلامت و انجام امور پزشکی ۲۷۳ هزار نفر، گردشگران تفریحی و طبیعت گرد   ۱۴۹ هزار نفر اعلام شده است. بنابر این گزارش، ۹۵ هزار نفر هم برای آموزش و با انگیزه های دیگری به ایران سفر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار