افزایش 24 درصدی بودجه عمرانی استانها در سال 97

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از افزایش بودجه عمرانی استانها در برنامه بودجه سال 97 خبر داد.

افزایش 24 درصدی بودجه ی عمرانی استانها در سال 97به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه هزینه های جاری استان ها افزایش یافته است، گفت: در سنوات گذشته بودجه هزینه های جاری استانی 4.3 درصد بود که در سال 97  به 24.3 درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین  868 پروژه عمرانی ملی، استانی تلقی شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در بخش اصلاحات ساختاری دولت ردیف های اصلی و متفرقه ساماندهی را داده و بر همین اساس تعداد قابل توجهی از ردیف های متفرقه کاهش یافته و ارقام آن که 20 درصد بودجه بود به 11.8 درصد کاهش یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت جدول 17 را از لایحه بودجه سال 97 حذف کرده است، توضیح داد: با این اصلاح برنامه بودجه  درآمدهای اختصاصی به دو بخش عمرانی و جاری تقسیم شد بر این اساس  11 هزار و 500 میلیارد تومان به سمت پروژه های عمرانی سوق پیدا کرده و 40 هزار میلیارد تومان برای جاری و هزینه ای درنظر گرفته شده است.

 مفتح با بیان اینکه دولت به دنبال بودجه ریزی عملیاتی است، بیان داشت: تامین بودجه  34درصد دستگاه یعنی 140 دستگاه مبتنی بر عملکرد تنظیم شده و اعتبارات 100 درصد دستگاه های استانی مبتنی بر عملکرد در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/ا

868 پروژه عمرانی امسال در برنامه بودجه اضافه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.