هشدار به ۵ بیمارستان و کلینیک‌های پزشکی در آذربایجان‌شرقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی بر بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی کلینیک‌های پزشکی تبریز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مسعودی فر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی در جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از جرایم علیه بهداشت عمومی با تأکید بر بی خطر سازی پسماندهای پزشکی گفت: هیأتی با حضور نماینده دادگستری، دادستان، محیط زیست، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی جهت نظارت و بازرسی از نحوه اقدام بیمارستانها و کلینیک‌ها و مراکز جمع آوری زباله‌های پزشکی و نحوه کار مراکز امحاء زباله های پزشکی بازدید و گزارش آن را به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اعلام خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه بیمارستان‌های خصوصی «شفا» و «نجات» تبریز (به دلیل کمبود فضای فیزیکی) و بیمارستان‌های هشترود، کلیبر و خداآفرین فاقد دستگاه بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی هستند گفت: کلینیک‌های پزشکی تبریز که فاقد دستگاه بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی‌اند، باید با عقد قرارداد با شرکت‌های موجود، نسبت به بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی اقدام کنند؛ در صورت خودداری، کلینیک با اخذ دستور دادستانی پلمب خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اضافه کرد: مرکز بهداشت استان لیست مراکز عرضه مواد غذایی فاقد پروانه کسب را به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارائه کرده و معاونت پیشگیری نیز لیست مذکور را برای اقدام لازم به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال کرده است.

پیگیری مصوبات جلسه قبلی و بحث در پیرامون امنیت غذایی (تهدیدها و راهکارها)، طراحی نقشه راه استمرار برنامه در سال های آتی و گزارش مرکز بهداشت استان در خصوص بهداشت حرفه ای از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود.

 

انتهای پیام/ش

بیمارستان‌های هشترود، کلیبر و خداآفرین فاقد دستگاه بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.