واکسیناسیون بیش از ۲۵۶ هزار راس دام در خراسان شمالی

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت : از ابتدای دولت دوازدهم ۲۵۶ هزار و ۳۸۲ هزار راس دام سبک وسنگین علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام در استان واکسینه شدند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد مهدی احمدی مدیرکل دامپزشکی استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت فعالیت های حوزه دامپزشکی در دوره صد روزه دولت دوازدهم گفت : در این مدت عملیات واکسیناسیون مبارزه با بیماری مشترک بین انسان و دام شامل بیماری شاربن ، هاری ، سل و  . . .با واکسیناسیون ۲۵۶ هزار و ۳۸۲ راس دام سبک وسنگین در استان انجام شده است .

وی با بیان اینکه در این مدت۹۸۴ هزار و ۷۸ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری واگیر در استان واکسینه شدند،اظهار کرد: در این دوره ی صد روزه ۲۸۳ هزار و ۶۱۹ راس دام سبک وسنگین  و ۷۲۸  هزار و ۷۳۵ متر مربع جایگاه دام در استان سم پاشی شد .

احمدی با اشاره با اینکه در مدت مذکور افزون بر ۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مزارع طیور در استان داشتیم ، گفت : ۲۷۷ هزارو ۶۱۰ قطعه مرغ زنده برای کشتار به خارج از استان صادر شد .

وی افزود : ۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و۱۲۰ کیلو گرم انواع فرآورده های خام دامی با  هدف نظارت بر حمل و نقل دام زنده به خارج از استان صادر شد .

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان شمالی گفت : از ابتدای دولت دوازدهم ۳ هزارو ۸۸۱ گواهی مجوز صدور در استان صادر شد.

احمدی افزود : در این مدت ۷۶۱ هزار و۴۴۰ کیلو گرم گوشت قرمز و۳ میلیون و۹۳۶ هزار کیلو گرم گوشت مرغ در خراسان شمالی تولید شده است .

وی پیگیری رشد ۲۰ درصدی اعتبارات دامپزشکی در سال جاری ، آغاز احداث قرنطینه پست چمن بید واخذ پست دامپزشکی در شوقان و یکه صعود و استخدام ۱۸ نفر در دامپزشکی استان  و . . . را از جمله فعالیت ها و عملیات این حوزه برشمرد .

احمدی در ادامه از کمک محموله ۵ تنی شامل سم ، ماده ضدعفونی کننده ، مکمل دارویی و ضد التهاب برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

انتهای پیام/آ

جوجه ریزی ۲ میلیون قطعه مرغ در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.