شناسایی 26 هزار تولید کننده صنایع دستی در استان اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شناسایی 26 هزار تولید کننده صنایع دستی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در وضعیت فعلی ۲۶ هزار تولید کننده صنایع‌دستی در استان شناسایی شده که ارتقا مهارت آن ها به صورت ویژه توسط میراث فرهنگی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات تولید صنایع‌دستی تمرکز بر تولید دست بافته های داری است که در کشور بیش از اندازه تولید می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ضروری است با هدف اشتغال زایی در روستاها، تولید صنایع‌دستی این استان تقویت شود.

حاجی زاده با اذعان به روند مشابه در استان و  تولید تنها یک میلیون متر مکعب گلیم در استان تصریح کرد: امروز به دنبال تقویت تولید سایر صنایع‌دستی با ارزش افزوده بالا هستیم.

وی با ذکر مثالی به تقویت تولید قلم زنی و سنگ های قیمتی اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می رود تسهیلات مطلوب برای تقویت تولیدات اختصاص یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه ۱۲ روستای هدف گردشگری و ۴۸ روستا با قابلیت گردشگری در استان شناسایی شده است، متذکر شد: در دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده است.

حاجی زاده با تاکید به اینکه در بخش زیرساخت های گردشگری قطعا مشکلی نخواهیم داشت، افزود: در بخش صنایع‌دستی مطابق آیین نامه تولید کننده می بایست یک نفر را تحت پوشش بیمه درآورد که عملا تولیدکنندگان صنایع دستی خود اشتغال هستند و قادر به تامین این بند قانونی نیستند.

وی افزود: با هدف اشتغال زایی در روستاها می بایست موانع اختصاص تسهیلات رفع شده و زمینه اشتغال زایی با کمک صنایع‌دستی فراهم شود.

انتهای پیام/ح

شناسایی 12 روستای هدف گردشگری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.