وحدت حوزه و دانشگاه سیلی محکمی به دشمن است

امام جمعه بافت گفت: دشمنان به دنبال تفرقه بین حوزه و دانشگاه هستند و با وحدت حوزه و دانشگاه می توانیم سیلی محکمی به دشمن بزنیم.

وحدت حوزه و دانشگاه سیلی محکمی به دشمن استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  تعدادی از روسا و اساتید و روحانیون دانشگاه های شهرستان بافت به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه سالروز شهادت دکتر مفتح  با امام جمعه شهرستان دیدار نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدیزاده ضمن بزرگداشت مقام اساتید دانشگاه ها و حوزه وحدت دو قشر را باعث قدرت دانشگاهها در تمامی بخشها دانست بیان داشت: به برکت حماسه های عظیم و سایه پرتلاش دو روحانی بزرگ حوزه و دانشگاه شهیدان مفتح و مطهری که ازحوزه و دانشگاه برای بصیرت افزایی حرکت کردند توانستیم این وحدت را از سال ۴۲ با تلاش امام(ره) با توجه به نقش اساتید در عرصه های مختلف توانستند این حرکت عظیم انقلاب را انجام دهند.

وی افزود: دشمنان به دنبال تفرقه بین حوزه و دانشگاه هستند و با وحدت حوزه و دانشگاه می توانیم سیلی محکمی به دشمن بزنیم، دشمن با توطئه هایی همچون تخریب و ترور خواست جلوی انقلاب را بگیرد و اساتید بزرگ دانشگاهی و حوزوی را ترور کرد اما نتوانست چون دانشگاهها با اساتید و مدیریت انقلابی در کنار هم توانستند در تمام زمینه های علمی و فرهنگی رشد کنند و این درخت تنومند که زمانی نهال بود را امروز به ما بسپارند.

وی افزود: دشمن با تخریب شرای نگهبان میخواهد وحدت حوزه و دانشگاه را از بین ببرد، پس این مهم را باید اساتید حوزه و دانشگاه مواظب باشند، وحدت دوطرف در حفظ نظام و مقابله با مسئله نفوذ باید مد نظر قرار گیرد، مسئله نفوذ مسئله جدی است که حضرت آقا به آن تاکید ویژه دارند میخواهند فکرجواننان ما را به سمتی ببرند که خودشان میخواهند و باید در این رابطه هوشیار باشیم.

امام جمعه بافت بیان نمود: وحدت حوزه و دانشگاه از نگاه نظام یعنی یکپارچه باشیم و زیر یک پرچم آنهم ولایت باشیم اصلاح طلب و اصولگرا قابل قبول نیست به گفته امام خامنه ای(حفظ الله) انقلابی بودن ملاک است کسی که به مردم و جامعه خدمت کند، مسلئه بعدی وحدت دو طیف از نگاه دینی که تمامی اساتید حوزه و دانشگاه باید تحلیلگر مسایل دینی و پژوهشی در دانشگاه باشند و شبهات را پاسخ دهند، شان دانشگاه در این نیست که خود را برای شخص خاصی خرج کندبلکه ما باید خودمان را خرج آرمان کنیم.

وی وحدت در حل مشکلات و نیازمندیهای جامعه را مهم دانستند و افزود: دوقشر باید مشکلات را حل کنند راه حل برون رفت بدهند، وحدت و همگرایی در علم و پیشرفت ان مهم است زمانی دکترهای ما خارجی بودند و ما حتی سیم خار دار برای دفاع نداشتیم ولی امروز در امور نظامی یک ابر قدرتیم ودر سایر موارد باید همچون نظامی زبانزد باشیم و از نخبگان داخلی حمایت شود و دستمان را جلوی دشمن دراز نکنیم، بهتر است کارگروههای باحضور اساتید دو قشر و سایر ارگانها هر ماهه تشکیل شود و راه حلهای برون رفت از مشکلات برطرف گردد.

در ادامه دکتر خراسانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت ضمن گرامیداشت این روز مهم، وحدت اساتید حوزه و دانشگاه را باعث قدرت نظام دانست و افزود: ما امروز در دانشگاهها از حضور اساتید روحانی و تحصیل کرده استفاده می کنیم، باوحدت و همدلی میتوان توطئه های دشمنان را خنثی کرد و قشر دانشجو را در تمام مسایل دینی و علمی همراهی کرد.

درادامه مهندس صفی پور رییس دانشکده فنی و حرفه ای امام حسین(ع) شهرستان بیان نمود: در دانشکده فنی ما از حضور اساتید تحصیل کرده علمی در رشته های فقهی استفاده نموده و تعداد قابل ملاحظه از ایشان در دانشگاه حضور دارند.

در ادامه تعدادی از روحانیون و اساتید دیدگاههای خود را در خصوص دانشگاه و حوزه ابراز داشتند.

 

انتهای پیام/س

 

با وحدت دوطیف مسئله نفوذ حل میشود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار