وجود قندهای بی کیفیت در بازارهای سقز و بانه

رئیس اداره استاندارد سقز و بانه گفت: تعدادی از برند قندهای عرضه شده در بازار سقز و بانه کیفیت مطلوبی ندارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛هیوا اردلان رئیس اداره استاندارد سقز گفت: بر اساس نمونه‌برداری‌های انجام شده در چند روز مختلف در سال 95 از 43 نمونه قند عرضه شده در استان کردستان به ویژه سقز و بانه، کیفیت قندهای عرضه شده در بازارهای این دو شهرستان به ویژه قندهای تولید خارج از استان مناسب تشخیص داده نشدند.

وی ادامه داد: تعدادی از تولیدکنندگان در تولید قند از مقدار زیاد ماده انیدرید سولفورو (بلانکت) برای سفید کردن محصول استفاده می‌کنند در حالی که استفاده زیاد از این ماده سرطان‌زا است.

اردلان با بیان اینکه، قند سفید نشانه کیفیت مناسب محصول نیست، تصریح کرد: سفید کردن قند در مراحل و فرایند تولید باید با استفاده از رزین‌های رنگ‌بر انجام شود که برخی تولیدکنندگان متاسفانه برای کاهش هزینه تولید و افزایش میزان تولید از این ماده بیش از حد مجاز استاندارد استفاده می‌کنند.

 اردلان با بیان اینکه، هشدارهای لازم و جدی به تولیدکنندگان داده شده است، عنوان کرد: در نمونه‌برداری‌های انجام شده قندهای با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد از سطح بازار جمع‌آوری شده است.

وی عنوان کرد: با اداره کل استاندارد استان‌هایی که قندهای آنها در بازار سقز و بانه عرضه می‌شود مکاتبه انجام شده و قول مساعد داده‌اند که برخورد جدی صورت گیرد.

رئیساداره استاندارد سقز و بانه اعلام کرد: همچنین نتایج آزمایشات قندهای عرضه شده در بازار به اطلاع اصناف و بازاریان خواهد رسید و در صورتی که کیفیت قندهای عرضه شده در نمونه‌برداری‌های جدید منطبق با استاندارد نباشد علاوه بر جمع‌آوری محصول از سطح بازار به فروشندگان توصیه خواهد شد از فروش این محصولات خودداری کنند.

 رئیس اتاق اصناف سقز هم گفت: اصناف و بازاریان با ادارات استاندارد و بهداشت در راستای کنترل کیفیت و سلامت و مواد غذایی عرضه شده در سطح بازار همکاری لازم انجام خواهند داد.

انتهای پیام/ د م

کیفیت برخی قندهای عرضه شده در بازارهای سقز و بانه مناسب نیست

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.