آوارگان ولایت سرپل نیازمند کمک های فوری هستند

فعالان مدنی و شهروندان ولایت سرپل ضمن اعلام آواره شدن بیش از پنج هزار خانواده بر اثر جنگ های اخیر در ولسوالی سنچارک، از حکومت و نهادهای بشردوستانه خواستند هرچه زودتر به آوارگان رسیدگی نمایند.

آوارگان ولایت سرپل نیازمند کمک های فوری هستندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فعالان مدنی و شهروندان ولایت سرپل طی نشست اعتراضی در کابل، ضمن اعلام آواره شدن بیش از پنج هزار خانواده بر اثر جنگ های اخیر در منطقه تبر ولسوالی سنچارک، از حکومت و نهادهای بشردوستانه خواستند هرچه زودتر به آوارگان رسیدگی نمایند.

نسیم کشاورز، فعال مدنی ولایت سرپل می گوید که آوارگان در این فصل سرما در وضعیت بدی به سر می برند و در اثر سردی هوا چندین کودک نیز جان شان را از دست داد اند.

عنایت الله حاجی اوغلی، شهروند سرپل گفت: در صورتی که توجهی به آوارگان صورت نگیرد، کودکان بر اثر سردی هوا تلف خواهند شد.

محمد داوود همدرد مسئول انجمن فصل نوین نیز در این نشست با انتقاد از حکومت، بر تامین امنیت و رسیدگی به چالش های امنیتی منطقه تبر تاکید کرد.

شرکت کنندگان این نشست اعتراضی، با ابراز نگرانی از گسترش دامنه های جنگ تا نزدیک ولسوالی سنچارک گفتند که اگر برای نابودی تروریست ها در منطقه تبر عملیات های زمینی و هوایی راه اندازی نشود، احتمالا ولسوالی سنچارک نیز به دست مخالفان سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.