ترجمه نامه امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) جهانی شد/ تدارک ویژه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در هفته ولادت

عباس سلیمی در تشریح برنامه های بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم از ترجمه‌ و ارسال نامه‌ امام رضا(ع) به کشورهای جهان خبر داد.

////////////به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری تشریح برنامه های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، با حضور عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی (ع)، ظهر امروز مورخ دوشنبه ۲۷ آذرماه برگزار شد.

سلیمی با تشریح برنامه های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: ما در سرزمین ایران اسلامی قریب ۶ هزار بقاع متبرکه و امامزاده داریم که در بین این بزرگان جایگاه عبدالعظیم حسنی(ع) جایگاه ویژه ای است که به نقل از امام هادی (ع) حرم عبدالعظیم حسنی کربلای ایران است و می توان از شهر ری به عنوان قبله پایتخت و تهران یاد کرد و به برکت وجود حوزه علمیه و دانشگاه قرآن و حدیث یک مرکز علمی به شمار می‌رود.

وی افزود: معتقدیم که با گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) در این شرایط نامناسب فرهنگی که از طریق دشمنان به ملت عارض شده است، آستان و سیره حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را می توان به عنوان شاخص و الگو به جوانان معرفی کنیم.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به ۷۲ ویژه برنامه برای هفته گرامیداشت ولادت این حضرت بیان کرد: همزمان با ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) ما برگزاری جشن تکلیف بچه های منطقه ری را به همراه عیادت و بازدید از بیماران این منطقه خواهیم داشت. همچنین یک محفل انس با قرآن با حضور نوجوانان و جوانان داریم که بدون هیچ چشم داشتی از سوی جوانان تحقق پیدا خواهد کرد.

سلیمی از تدفین چندین تن از شهدای انقلاب اسلامی، مدافعین حرم و... اشاره کرد و گفت: مرقد مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) مرقد شهیدان پیروزی انقلاب اسلامی است که با همکاری دوستان در پنجشنبه این هفته، شاهد مراسم غبارروبی و گل افشانی قبور شهدا خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری جشن یلدا و برگزاری مراسم ویژه آن عنوان کرد: شب یلدا چون با چهلمین روز از فقدان جانباختگان کرمانشاه مقارن شده  محفلی قرآنی در مصلی بزرگ ری برگزار می شود و در صبح جمعه دعای ندبه را خواهیم داشت.

سلیمی با اشاره به برگزاری جشن نوباوگان حسینی برای نوجوانان گفت: در این هفته جشن تولد تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم را خواهیم داشت و طبق برنامه هرساله آیین تعویض پرچم را با حضور مردم و مدیحه سرایی برگزار می کنیم.

وی به تصحیح مرقد شریف عبدالعظیم حسنی (ع) توسط استاد فرشچیان اشاره کرد و افزود: آیین بازدید از کارگاه تصحیح مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از دیگر برنامه های ما خواهد بود و جشن بزرگ میلاد این حضرت را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: از سال های گذشته، خادمین حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در محل استقرار نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) حضور پیدا می کنند و به استقبال زائران خواهند رفت. همچنین متخصصین و پزشکان دارالشفا کوثر نیز به میمینت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در روز میلاد در تمام بخش ها طی یک برنامه به صورت رایگان​ در خدمت زائرین هستند.

وی ادامه داد: موزه آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در روز ولادت این حضرت به صورت رایگان به روی مردم باز است و مخزن کتب حرم عبدالعظیم حسنی (ع) که در معرض دید عزیزان قرار می گیرد. همچنین آسمان نما حضرت با تخفیف پنجاه درصدی در خدمت مردم است.

سلیمی با بیان برنامه دیدار خادمین حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با تولیت، گفت: بخش عمده ای از فعالیت ها، پیرامون حوزه بانوان است که‌ خانم‌ها مورد غفلت واقع شده اند، به همین منظور کرسی‌های تلاوت را با اجرای یکی از خانمهای محترم برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در اسنادی که وجود دارد نامه ای از امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است که به زبان‌های مختلف عربی انگلیسی و .. ترجمه‌ شده و به همه سفارتخانه ها به منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ حسنی ارسال شده است.

همچنین سلیمی ادامه داد: در طول هفته ولادت عبدالعظیم حسنی (ع) یک کتاب تحت عنوان حکمتنامه عبدالعظیم توسط آیت الله محمد ری شهری تنظیم شده توسط روحانیون در مدارس و مساجد منطقه شرح داده‌ خواهد شد.

سلیمی پاسخ داد: جلساتی تحت عنوان معرفت زیارت در مصلی آستان از این هفته برگزار خواهد شد که مسابقه ای با همکاری آموزش و پرورش منطقه پیرامون امام شناسی، امام رضا شناسی و سیره اهل بیت (ع) برگزار خواهیم کرد. و تعدادی از خادمین ما در ایام ولادت در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: امیدوارم امسال حضور شهردار محترم تهران را در مراسم ها داشته باشیم تا مشکلات مردم و ضرورت بازسازی اطراف حرم را مطرح کنیم.

سلیمی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه ای نباء عظیم که در سه بخش رادیو تلویزیون، شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها و رسانه‌های مکتوب برگزار می شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست سه تفاهم نامه با دو شبکه‌ رادیو تلویزیون قرآن و همچنین بسیج رسانه ملی، خبرگزاری ایکنا و پایگاه خبری شیعه امضاء شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.