مقاوم سازی 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان اردبیل

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر نیمی از واحدهای مسکونی روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد سبحانی، مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی تصریح کرد: مابقی مسکن روستایی به دلیل ناتوانی مالی متقاضی مقاوم‌سازی نشده است.

وی افزود: به منظور حمایت از روستاییان و تقویت این طرح، تسهیلات مقاوم‌سازی افزایش یافته و امید می‌رود با استقبال روستاییان مواجه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین در خصوص آخرین اقدامات تهیه طرح هادی روستایی ادامه داد: در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است.

به گفته سبحانی در ادامه تهیه طرح هادی در روستاهای با کمتر از ۲۰ خانوار در دست اقدام است.

وی به مشکلات بازنگری طرح هادی اشاره و تصریح کرد: در برخی روستاها متاسفانه ساخت و ساز های مغایر و یا خلاف قانون دیده می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با تاکید به اینکه با هدف ممانعت از مهاجرت ساخت و سازها در روستاهای با جمعیت اندک و محروم با سخت گیری زیاد همراه نیست، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد طرح هادی به ماندگاری روستایی منجر می شود و به همین دلیل از اجرای آن استقبال می کنیم.

سبحانی همچنین تاکید کرد: در نظر داریم با همکاری میراث فرهنگی استان واحدهای بوم گردی را در ۱۰ روستای هدف گردشگری استان راه اندازی کنیم.

وی افزود: این اقدام می تواند منجر به توسعه روستا ها به ویژه روستاهای با قابلیت گردشگری شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح هادی روستایی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار