بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته فلسطین مجالس اسلامی؛

دفاع از قدس وظیفه تمامی مسلمانان است

بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی بر محوری بودن مسئله فلسطین برای امت اسلامی تاکید کرده است.

دفاع از قدس وظیفه تمامی مسلمان استبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که در نشست صبح به تایید تمامی شرکت کنندگان رسیده منتشر شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اجلاس فوق العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تاریخ18 دسامبر 2017 در تهران تشکیل جلسه داد تا پیامدهای اقدامات دولت آمریکا در مورد شهر قدسی را مورد بررسی اعضای این اجلاس قرار دهد.

با توجه به مبانی و اهداف میثاقی سازمان همکاری اسلامی و اساسنامه اتحادیه مجالسی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ؛ و با استناد به قطعنامه های صادر شده از کنفرانس‌های اتحادیه و همه اجلاس‌های اسلامی در مورد مسئله فلسطین و به طور ویژه شهر قدسی ؛ و با تاکید بر محوری بودن مسئله فلسطین و شهر قدسی به عنوان پایتخت ابدی آن برای امت اسلامی؛ تاکید می کنند که با استناد به قطعنامه 478 سال 1980 شورای امنیت سازمان ملل متحد همه اقدامات و تلاشهای رژیم صهیونیستی با هدف تغییر وضعیت قانونی و تاریخی شهر قدس و اماکن مقدسه اسلامی و مسیحی و هویت و ترکیب جمعیتی آن تماما باطل و ملغی است.
این اجلاس مقرر داشت:

1 - تاکید بر محوری بودن مسئله فلسطین و قدس برای امت اسلامی، به گونه ای که ضرورتا همه دولتها و مجالس و سازمانهای غیر دولتی باید افزون بر همکاری با یکدیگر در کلیه نشستها و گردهم آیی های بین المللی و منطقه ای بطور هماهنگ تلاشی لازم را برای حمایت از مسئله فلسطین و دفاع از فلسطینیان و یاری رسانیدن به ایشان به عمل آورند ؛ باشد تا حقوق قانونی و غیر قابل چشم پوشی و معامله ملت فلسطین محقق شود. تحقق حقوق حقه ملت فلسطین در بازگشت همه آوارگان و آزادی از بند اشغال و برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس تجلی یابد.

2 - تاکید مجدد بر اینکه شهر قدس بخش لاینفکی از سرزمین فلسطین است و لذا به شدت تعدیات مکرر رژیم صهیونیستی به کلیه مقدسات در شهر قدس را شدیدا محکوم نموده و اقدامات رژیم صهیونیستی و رفتارهای غیر قانونی آن دولت اشغالگر که برخلاف همه قوانین بین المللی در شهر قدس با هدف یهودی سازی و از بین بردن مقدسات اسلامی و مسیحی به عمل آورده را محکوم می کنند.

3- تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد شهر قدس را به صورت قاطع و غیر قابل گفتگو رد می کنند و آن را یک تجاوز آشکار به حقوق غیر قابل چشم پوشی ملت فلسطین به شمار می آورند؛ و همچنین آن را امری باطل می‌دانند که تنش در منطقه را عمیق تر کرده و خشم ملتها را بر می انگیزد و منطقه را به سمت خشونت و هرج و مرج بیشتر سوق می دهد.

4- مجددا تاکید می کنند که دفاع از شهر مقدس قدس وظیفه قطعی همه مسلمانان و اعراب است.

5- تاکید بر حمایت از انتفاضه ملت فلسطین از همه راههای ممکن و حمایت از آن از سوی جهان اسلام به گونه ای که همه مسلمانان به میزان توانمندی خود احساسی حمایت از این انتفاضه عادلانه داشته باشند. انتفاضه ای که هدف آن مقاومت علیه ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی است.

6- تاکید جدی بر اینکه مقاومت در همه ابعاد آن حق مشروع و قانونی ملت فلسطین در جهت تحقق حقوق آنان و به ویژه حق بازگشت همه آوارگان و برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس در سرزمین فلسطین است.

7- تاکید بر ضرورت فعال کردن کلیه صندوقهایی که برای قدس تأسیس شده اند، در جهت تحکیم پایداری ملت فلسطین در مقابله با نیروی اشغالگر از طریق تأمین کمکهای مالی و برآورده ساختن نیازهای روزانه این ملت مقاوم

8- همه تلاشهای اسلامی باید در مسیر در اختیار قرار دادن همه امکانات در مسیر دستیابی ملت فلسطین به حقوق خود قرار گیرد و در این مسیر باید از هرگونه اختلافات جانبی پرهیز شود.

9- کشورهایی که هنوز دولت فلسطین را به رسمیت نشناخته اند ترغیب شوند تا به مسئولیت تاریخی خود در قبال ملت فلسطین و حق آن در برقراری دولت مستقل عمل کنند و از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست می شود تا اقدام لازم برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به عمل آورد.

10- تسریع در اجرای توافقنامه آشتی ملی فلسطینیان امری ضروری است باشد تا با تحکیم وحدت ملی و بسیج همه امکانات با خطرهای پیش روی مسئله فلسطین مقابله شود.

11- تاکید بر فعال سازی همه قطعنامه های مربوط به عدم تعامل با رژیم صهیونیستی و عدم نقض قوانین تحریم و رد هرگونه اقدامات عادی سازی با این رژیم.

12- خالصانه ترین مراتب تشکر و قدردانی به خاطر دعوت کریمانه و میزبانی این اجلاس به مقام معظم رهبری، ملت و مجلس شورای اسلامی ایران تقدیم می گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار