مدیرکل راهداری استان بوشهر:

۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای در استان بوشهر راه اندازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به نصب ۵۱ سامانه کنترل سرعت در جاده‌های استان بوشهر گفت: با نصب ۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای دیگر، تمام محورهای اصلی استان بوشهر به این سامانه مجهز می‌شود.

۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای در استان بوشهر راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حمیدرضا علم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به ایجاد پایانه لجستیک حمل و نقل بوشهر به محل جدید منتقل می‌شود اظهار داشت: با پیگیری انجام شده محل پایانه جدید حمل و نقل بوشهر در خروجی دوم بوشهر طراحی و به زودی اجرایی و پیش بینی می‌شود با تکمیل مجتمع بندری نگین، پایانه لجستیکی بار بوشهر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی از نصب ۵۱ سامانه کنترل سرعت در محور‌های اصلی استان بوشهر خبرداد و افزود: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰ سامانه دوربین هوشمند جاده‌ای دیگر وارد مدار می‌شود که با نصب این سامانه در محور‌های سیراف به جم و اهرم به برازجان تمام محور‌های مواصلاتی اصلی استان بوشهر تحت پوشش سامانه هوشمند جاده‌ای قرار می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر از کاهش تصادفات فوتی در محور‌های برون شهری خبرداد و خاطر نشان کرد: تعداد تصادف‌ها در سال ۹۵ در محور‌های برون شهری و روستایی استان بوشهر با ۲۴۱ کشته نسبت به سال گذشته ۳.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

علم، ناوگان حمل و نقل مسافر استان بوشهر را یکی از ناوگان‌های جوان در کشور دانست و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر استان اتوبوس از ۴.۷ به ۴.۵ سال مینی بوس با میانگین ۱۵ سال، سواری با ۹.۴ سال و ناوگان حمل و نقل بار شامل کامیون با ۹ سال عمر از میانگین کشوری جوان‌تر است.

وی طول راه‌های استان بوشهر را ۴ هزار و ۳۳۴ کیلومتر دانست و افزود: از چهار هزار و ۳۳۴ کیلومتر راه در استان بوشهر ۶۶۳ کیلومتر بزرگراه، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۸ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۵۱ کیلومتر راه روستایی است و این در حالی است که تنها یک روستای بالای ۵۰ خانوار استان از جاده اسفالته بی بهره است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر با تاکید بر مرمت ۱۵۰ پل در استان بوشهر خاطر نشان کرد: از ۹ هزار و ۸۰۰ پل و ۱۴ هزار دهانه پل، ۱۵۰ پل موجود در مناطق روستایی و راه‌های فرعی در حالت بحرانی و نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

علم از تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم این پل‌ها خبرداد و گفت: با توجه به وقوع حجم زیاد بارش باران در مدت زمان کم در استان بوشهر و احتمال آبگرفتگی جاده‌ها و معابر، مرمت پل‌های یاد شده از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل استان بوشهر است.

انتهای پیام /پ

راه اندازی ۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای در استان بوشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.