مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

تربیت ٥ هزار مسئول فنى تجهیزات پزشکى به منظور افزایش نظارت‌ها

مسائلى گفت: بیش از ۵ هزار مسئول فنی تجهیزات پزشکی در کشور آموزش دیده اند که این افراد سرمایه فنی و بزرگ برای نظام سلامت کشور محسوب مى شوند.

تربیت ٥ هزار مسئول فنى تجهیزات پزشکى به منظور افزایش نظارت‌هابه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسائلى مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در اولین همایش مسئولین فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی که با همکاری انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، بیان کرد: بیش از پتج هزار مسئول فنی تجهیزات پزشکی در کشور آموزش دیده شده اند و این نیروی انسانی مسئولین فنی، یک سرمایه فنی و بزرگ برای نظام سلامت کشور هستند.
وى افزود: اداره کل تجهیزات پزشکی پشتیبان مسئولین فنی به منظور ارتقاء سلامت جامعه است.همه فرآیندهای ثبت نام، احراز صلاحیت، رتبه بندی مسئولین فنی از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی به انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی طی یک ماه آینده تفویض و واگذار می شود.
مديركل تجهيزات پزشكى گفت: انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی با هماهنگی اداره کل تجهیزات پزشکی پورتال مسئولین فنی را طراحی و پیاده سازی کرده است و در این جلسه از این پورتال رونمایی می شود.
وى ادامه داد: فرآیند ثبت نام و احراز صلاحیت مسئولین فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی از سامانه های اداره کل و سامانه TTAC سازمان به این پورتال منتقل می شود و اطلاعات نهایی و تایید شده از طریق وب سرویس در اختیار اداره کل و دیگر سامانه ها قرار می گیرد.

استقرار نظام تفویض مسئولیت برنامه اصلی اداره کل تجهیزات پزشکی

مسائلى مطرح كرد: نظام رتبه بندی و بازآموزی مسئولین فنی با توجه به سوابق و مدارک آنها از سوی انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی با نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی طراحی و در پورتال بصورت الکترونیکی پیاده سازی خواهد شد.
وى ادامه داد: پیش نویس دستورالعمل رتبه بندی مسئولین فنی طی هفته آتی بر روی وب سایت اداره کل و انجمن قرار می گیرد و کلیه افراد می توانند نظر خود را به اداره کل و انجمن اعلام نمایند.
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو عنوان كرد: در نظر است به زودی مسئولیت بخشی از تاییدهای مجوزها و ثبت تجهیزات پزشکی کلاس خطر پایین به مسئولین فنی تفویض شود.
وى تصريح كرد: مسئولین فنی باید حضور دائم در شرکت ها داشته باشند و نظام تعیین حقوق آنها از سوی انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی طراحی شده که پس از بررسی به شرکت ها ابلاغ خواهد شد.
مسائلى گفت: استقرار نظام تفویض مسئولیت، رتبه بندی و بازآموزی، سه برنامه اصلی اداره کل تجهیزات پزشکی برای مسئولین فنی در سال ۱۳۹۶ است که از طریق انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی با نظارت عالیه اداره کل انجام خواهد شد.
انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار