ولایتی در جمع خبرنگاران:

امکان ادغام واحد‌های نزدیک به هم دانشگاه آزاد/ تا زمانی که لازم باشد در سوریه حضور خواهیم داشت

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: ممکن است واحد‌های دانشگاهی نزدیک به هم ادغام شوند، اما هیچ واحدی تعطیل نمی‌شود.

هیچ دانشگاه آزادی تعطیل نخواهد شد/ تا زمانی که لازم باشد در سوریه حضور خواهیم داشتبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه همایش راویان دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت‌هایی مبنی بر سفر مکرون‌ رئیس جمهور فرانسه به ایران گفت: توصیه ما به کشور فرانسه این است کاری نکند تا منافعشان‌ در منطقه دچار مشکل شود. فرانسه با موضع گیری‌های بی حساب و غیرمنطقی‌اش سبب تضعیف موقعیت خود در منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: خوب است که این کشور همان موقعیت مستقل خود را حفظ کند و حرف‌های سیاستمداران آمریکا و ترامپ‌ را تکرار نکند و به دنبال منافع خود باشد.

عضو هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع که رابطه فرانسه و ایران متقابل است، اظهار کرد: در صورتی رابطه ایران و فرانسه به یکدیگر با احترام می‌شود که این کشور هم متقابلا‌ احترام را رعایت کند و اینکه فرانسه بگوید که ایران موشک‌های دور برد داشته باشد یا نه دخالت در امور داخلی ایران است نه فرانسه و نه هیچ کشور دیگری حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که ایران تا چه زمانی در سوریه حضور خواهد داشت، تصریح کرد: پیروزی‌های مختلفی در عراق و سوریه و لبنان به دست آمده و این پیروزی‌ها در صورتی استمرار خواهد داشت که مجموعه مقاومت از دستاوردهای خود حفاظت کنند و این موضوع محقق نمی‌شود مگر با حضور فعال ما در منطقه.

عضو هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک لحظه غفلت سبب آن می‌شود که آمریکا و اسرائیل عوامل خود را در منطقه مستقر ایجاد کنند، گفت: تا زمانی که لازم باشد و حضور ما در منطقه احساس شود در سوریه حضور خواهیم داشت و در برابر نفوذ آمریکا ایستادگی خواهیم کرد و به این کشورها کمک خواهیم کرد.

هیچ دانشگاه آزادی تعطیل نخواهد شد

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: بودجه پژوهشی بر اساس پیش بینی‌ها و بسیار به جا خواهد بود، طی صحبت‌هایی که با وزیر علوم داشته‌ایم قرار شد تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت برای توسعه دانشگاه آزاد منعقد شود.

وی با اشاره به این موضوع که، توسعه کیفی دانشگاه آزاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ‌اظهار کرد: دانشگاه آزاد به اندازه کافی گسترش یافته و وجود 400 واحد آموزشی در سراسر کشور نشان از این توسعه کمی است.

عضو هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: ممکن است واحد‌های دانشگاهی نزدیک به هم ادغام شوند اما هیچ واحدی تعطیل نمی‌شود و هر جایی که لازم باشد بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده بودجه پژوهشی اختصاص داده خواهد شد، کما آنکه بر اساس اساسنامه هیئت امناء 10 درصد از بودجه کل دانشگاه آزاد صرف موارد پژوهشی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
دانشگاه آزاد مرکز آستانه در دانشگاه آزاد مرکز شازند ادغام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
دانشگاه آزاد مرکز آستانه در دانشگاه آزاد مرکز شازند ادغام شود
آخرین اخبار