در همایش راویان دفاع مقدس مطرح شد؛

فعالیت بیش از ۲۵ هزار راوی دفاع مقدس در کشور/ بزرگترین تحریف دفاع مقدس، جناحی کردن آن است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بزرگترین تحریف دفاع مقدس، جناحی کردن آن است.

فعالیت بیش از 25 هزار راوی دفاع مقدس در کشور/ بزرگترین تحریف دفاع مقدس، جناحی کردن آن استبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  همایش راویان دفاع مقدس صبح امروز با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم با درود به روح ملکوتی حضرت امام و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافعان حرم و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، از دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این کار مقدس تشکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری در اساسنامه بنیاد، بر دو موضوع فراموشی و تحریف تاکید کرده اند که نباید بگذاریم دفاع مقدس فراموش شود یا تحریف شود.

وی ادامه داد: موضوع تحریف خیلی مهم است، کسانی که در دفاع مقدس بودند و سابقه انقلاب را می‌دانند به خوبی آگاهند که همین الان افرادی هستند که انقلاب را تحریف می‌کنند، فرمایشات امام و رهبری را به گونه دیگری نقل می‌کنند. حتی کسانی در فضای مجازی پیدا شده‌اند که می‌خواهند انقلاب را محاکمه کنند، این خود یک نوع تحریف است.

سردار کارگر افزود: برخی می‌گویند انحرافات ما در دفاع مقدس چه بود؟، این شروع تحریف است. اگر ما در مورد دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم درباره انقلاب اسلامی صحبت نکنیم، این یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که فرمودند: «اگر دفاع مقدس نبود، انقلاب اسلامی تثبیت نمی‌شد.»

دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است، گفت: باید همه را در دفاع مقدس سهیم بدانیم. موفقیت‌های ما از جمله انرژی هسته‌‌ای، سلول‌های بنیادین و... نتیجه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 6 میلیون نفر به راهیان نور رفتند که 80 درصد آنها جوانان بین 15 تا 30 سال بودند، بیان کرد: ادعاهایی که مردم را از مبارزه و انقلاب و دفاع دور نشان می‌دهند، حتماً دروغ است چون آمار چیز دیگری را ثابت می‌کند.

سردار کارگر در پایان خطاب به راویان گفت: نباید دفاع مقدس را جناحی کنیم، دفاع مقدس متعلق به همه مردم، ادیان، مذاهب، اقشار، اصناف و جناح‌های سیاسی است و ما باید آغوش‌مان باز باشد. بزرگترین تحریف دفاع مقدس، جناحی کردن آن است. تراز دفاع مقدس تراز امام و رهبری است و امام و رهبری در جناح خاصی نیستند، دفاع مقدس ما حتی امروز متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست و به فراتر از مرزها رفته است. آنچه سوریه، عراق و لبنان را نجات داد و چیزی که اکنون غزه و یمن را نجات می‌دهد، فرهنگ دفاع مقدس است.

رونمایی از آلبوم موسیقی «خاطرات سرخ»

سردار حق‌طلب معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه این مراسم اظهار کرد: سال 89 که بنا شد حرکت راویان نور سازمان‌دهی شود و کاروان‌ها برای زیارت به سوی جبهه‌های دفاع مقدس حرکت کنند، بنیاد شهید راوی پیدا شد و قرار شد یک میلیون دانش‌آموز به سوی مناطق حرکت کنند. آن زمان راوی سازمان‌دهی شده نداشتیم، بلکه فرماندهان خودشان احساس مسئولیت کرده و در اردوها شرکت می‌کردند.

حق‌طلب ادامه داد: از آن سال فعالیت خود را برای تربیت راوی آغاز کردیم و ابتدا از دانشگاه امام حسین شروع کرده و حدود 700 استاد راوی را از سراسر کشور جمع‌آوری کردیم. امروز با افتخار می‌گوییم که بیش از 25هزار راوی در حال فعالیت هستند.

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این همایش گفت: این اولین بار است که چنین کار مشترکی با دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود که امیدواریم به استان‌ها هم کشانده شود.

گفتنی است؛ در این مراسم آلبوم موسیقی دفاع مقدس با نام «خاطرات سرخ» توسط سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار