سازمان جهاد کشاورزی لرستان؛

فسخ قرارداد ۴۷۶ هکتار از اراضی واگذار شده در لرستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۴۷۶ هکتار از اراضی واگذار شده در استان فسخ قرارداد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی خادمی گفت: هفتمین جلسه هیأت نظارت بر واگذاری اراضی ملی مستقر در سازمان جهاد کشاورزی برگزار و گزارشات هیأت‌های شهرستان‌ها درخصوص هشت طرح واگذاری اراضی ملی به مجریان طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی مطرح شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه چهار طرح با سطح ۳۰ هزار مترمربع فسخ قراداد و استرداد زمین صورت گرفت و در خصوص تمدید قرارداد و تعیین مهلت برای سه طرح در مساحت ۸۲ هزار مترمربع تصمیم‌گیری شد.

خادمی با بیان اینکه اجرای کامل یک طرح در مساحت ۳۴ هزار مترمربع مورد تایید قرار گرفت، به وظیفه هیأت نظارت بر واگذاری اراضی ملی (ماده ۲۳ قانون واگذاری) اشاره کرد و گفت: این هیأت کار نظارت بر زمین‌های ملی واگذار شده، جهت اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی در سطح استان را انجام می‌دهد و در شهرستان‌ها متشکل از مدیر جهاد کشاورزی، مسئول اداره منابع طبیعی و امور اراضی شهرستان است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در استان نیز اعضای آن شامل نماینده استانداری، مدیرکل منابع طبیعی، مدیر امور اراضی و دو کارشناس آگاه به مسائل است که ریاست هیأت را رئیس سازمان جهاد کشاورزی برعهده دارد.

وی ادامه داد: در این جلسات افرادی که اراضی ملی را به صورت اجاره در اختیار دارند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چنانچه اقدام مؤثری در طول مدت اجاره برابر با برنامه‌های زمانبندی ابلاغ شده انجام ندهند یا پیشرفت فیزیکی مناسب نباشد اقدام به فسخ قرارداد و بازگرداندن عرصه یا زمین به منابع طبیعی می‌کنند.

خادمی اظهار کرد: در این هیأت مهم‌ترین محور و حساسیت کار برخورد با پدیده شوم زمین‌خواری است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: طی یک سال گذشته تاکنون هفت جلسه در سازمان تشکیل شده و ۶۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۵۸۳ هکتار زمین طی این پرونده‌ها بررسی شده‌اند، افزود: از این میزان ۴۷۶ هکتار منجر به فسخ قرارداد و استرداد زمین به منابع طبیعی شده است.

خادمی ادامه داد: این مقدار زمین معادل ۲۶ فقره پرونده فسخ قرارداد بوده و حدود ۳۴ مورد دیگر تعیین مهلت و تمدید قرارداد شده‌اند.

انتهای پیام/د

۴۷۶ هکتار از اراضی واگذار شده در لرستان فسخ قرارداد شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.