برداشت دو برابر حد مجاز آب از چاه های کشاورزی آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل از برداشت ۱۲ هزار لیتری آب از چاه های کشاورزی این شهرستان خبر دادو گفت: این برداشت دو برابر حد مجاز است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی امروز، در دیدار با کشاورزان شهرستان اظهار داشت: اجازه برداشت شش هزار لیتر آب از ۲۴۴ حلقه چاه در شهرستان صادر شده است، اما در حال حاضر دو برابر این میزان برداشت می شود.

وی اضافه کرد: مصوبه سازماندهی استخراخ آب از چاه‌های شهرستان، برداشت حداکثر سه هزار ساعت آب از چاه های کشاورزی را مجاز شمرده، در حالی که به دلیل نبود نظارت، تا کنون بیش از هفت هزار ساعت برداشت شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با این میزان برداشت شهرستان روز به روز به خشکسالی و پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی نزدیک می شود.

فتاحی در مورد امور زیربنایی کشاورزی اظهار داشت: در سال زراعی 96-۹۵برای تغییر شیوه آبیاری از سنتی به جدید، نزدیک ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی در شهرستان آران و بیدگل هزینه شد.

وی پیاده شدن سامانه آبیاری تحت فشار در ۲۰ هکتار از اراضی شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: ۶۰ هکتار زمین نیز به آبیاری زیر سطحی مجهز شده‌ و مطالعات مربوط به سامانه‌های آبیاری نوین در ۲۲۰ هکتار صوت گرفته است.

فتاحی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از کشاورزی خانگی و بخش‌های گلخانه‌ای تاکید کرد: در یزدل، نوش آباد و سفیدشهر با توجه به کیفیت آب، ظرفیت خوبی برای گسترش کشاورزی گلخانه‌ای وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 

برداشت آب از چاه های زراعی آران و بیدگل دو برابر حد مجاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.