عرفان‌های نوظهور یکی از عرصه‌های جنگ نرم دشمن

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: یکی از عرصه‌های جنگ نرم دشمن عرصه عرفان‌های نوظهور است که دشمن سعی دارد به اشکال گوناگونی این عرفان‌ها را گسترش دهد تا به اهداف خود برسد.

عرفان‌های نوظهور یکی از عرصه‌های جنگ نرم دشمنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ داود ابراهیمی فرمانده سپاه ناحیه ملایر در جمع خانواده پاسداران سپاه ناحیه ملایر در سالن شهید آوینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: خانواده پاسداران با اخلاق خود مأمن خوبی برای تربیت فرزندان در خط ولایت هستند و خروجی آن می‌شود اینکه پاسداران در اجرای ماموریت‌های خود با خاطری آسوده توان می‌گذارند.

وی خطاب به خانواده پاسداران با بیان اینکه کار خود را جهاد فی سبیل الله بدانید، افزود: شما خواهران گرامی در این جهاد سهیم بوده و گنجینه‌های سپاه هستید.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: یکی از عرصه‌های جنگ نرم دشمن عرصه عرفان‌های نوظهور است که دشمن سعی دارد به اشکال گوناگونی این عرفان‌ها را گسترش دهد تا به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: این عرفان‌های نوظهور می‌تواند در جلسات خانگی و در بعضی از جلسات به عنوان تفسیر برگزار شود اما هدفش ترویج برخی از آن عرفان‌ها یا فرقه ضاله است که ما باید مد نظر قرار دهیم.

ابراهیمی تصریح کرد: یکی دیگر از مکان‎‌هایی که این عرفان‌های نوظهور می‌تواند ترویج و تبلیغ شود در فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای است و حتی از طریق فیلم و رمان‌هایی که افراد مطالعه می‌کنند.

وی گفت: یکی از جریاناتی که در سال‌های اخیر مطرح شده مربوط به آثاری است از نویسنده برزیلی که منتشر می‌شود و اغلب آثار او در قالب رمان است و تاکنون 20 کتاب به زبان فارسی منتشر کرده که موجب تاثیر خودآگاه و ناخودآگاه بر مخاطبین می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه این آثار با یک ظرافت‌های خاصی نوشته می‌شود که فرد را غرق در خود می‌کند و می‌تواند تاثیرگذاری‌های بسیاری داشته باشد، گفت: این آثار نیز با آن دست‌های پنهانی که در وادی جنگ نرم می‌بینیم طرح‌های را برای بشریت مطرح می‌کند.

وی با اشاره به مضامین این گونه کتاب‌ها افزود: در این کتاب‌ها پیام‌های ماورایی و مضامین معنوی گنجانده شده اما آموزه های آن متعالی و تعالی بخش و همراه با فطرت انسان نیست چراکه همه این کتاب‌ها برگرفته از عرفان‎های نوظهور است و این عرفان‌ها نیز برگرفته از عرفان‌های رمزآلود یهود است.

ابراهیمی بیان کرد: باید مراقبت کنیم در کتاب‌هایی که خود و فرزندان ما مطالعه می‌کنند چراکه این گونه آثار ممکن است در جامعه وجود داشته باشد بنابراین باید دقت کنیم.

وی یادآور شد: ما برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن باید آموزه‌های اسلام ناب محمدی و رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری را مدنظر داشته باشیم تا به بیراهه نرویم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد: در فتنه 88 دیدیم که بسیاری از کسانی که راه بلد بودند در آن آزمون گم کرده راه شدند و از قافله انقلاب جا ماندند و یکی از تفاوت‌های جنگ سخت و نرم این است که جنگ سخت گلوله و ترکش دارد اما جنگ نرم ظاهری فریبنده دارد و با زیبایی‌های خاص خود پیش می‌آید که ممکن است ما را گرفتار کند و ما دیر متوجه موضوع شویم.

انتهای پیام/خ

یکی از عرصه‌های جنگ نرم دشمن عرصه عرفان‌های نوظهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار