کسب مجوز راه اندازی نخستین واحد حمایت از تحقیقات بالینی در کاشان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این دانشگاه موفق به کسب دو مجوز راه اندازی واحد حمایت از تحقیقات بالینی در سه بیمارستان این شهرستان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر غلامعلی حمیدی ،  امروز به مناسبت هفته پژوهش (21 تا 27 آذرماه) در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: یکی مجوز راه اندازی اولین واحد تحقیقات بالینی خصوصی در بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی و دومی مجوز راه اندازی دومین واحد حمایت از تحقیقات بالینی دانشگاه به صورت مشترک مابین بیمارستان کارگرنژاد و متینی کاشان است.

وی،با اشاره به تعداد 165 طرح تحقیقاتی در سال 95 افزود: تاکنون 181 طرح های تحقیقاتی نیز در سال 96 به تصویب رسیده که تعدادی از طرح های تحقیقاتی نیز منجر به تولید محصول فناورانه شده است.

به گفته وی، اعتبارات با بودجه اختصاص یافته به طرح های تحقیقاتی از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر نهصدوسی میلیارد ریال بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان،تصریح کرد:اعتبار ملی پژوهشی دانشگاه نیز بر حسب ارائه طرح های ملی پژوهشی، راه اندازی آزمایشگاه و تجهیزات آن نیز 20 میلیارد ریال بوده است.

حمیدی، در ادامه رونمایی از نظام نوین اطلاعات پژوهشی پزشکی ایران (نوپا) با 12 سامانه را از اقدامات انجام شده در یک سال اخیر این معاونت دانست و گفت:نظام نوین اطلاعات پژوهش پزشکی ایران» (نوپا)» با هدف بهره‌برداری اثربخش، مبتنی بر اخلاق و کارآمد از پژوهش‌های نظام سلامت کشور، توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های نظام سلامت، صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها در پژوهش‌های نظام سلامت، افزایش مشاهده‌پذیری و دسترسی پژوهشگران به منابع اطلاعاتی و ننایج پژوهش‌ها، پایش، رصد، توزیع و ترویج دانش تولید شده از پژوهش‌های پزشکی طراحی شده است.

وی، با تاکید بر اینکه کار بسیار بزرگ راه اندازی سامانه « نوپا » توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارتخانه انجام شده و در دسترس دانشگاه ها قرارگرفته‌است اظهارداشت: توسط این سامانه به راحتی می توانیم به آخرین اطلاعات تحقیقاتی و پژوهشی کشور دسترسی پیدا کنیم ، از تکراری بودن مطلع شویم، از جدیدترین نشریات و مجلات آگاه شویم و به راحتی می توانیم جستجو و تحقیق را برای اطلاعات پزشکی داشته باشیم.

حمیدی، افزود:راه اندازی سایت کتابخانه دیجیتال در دانشگاه و سالن چند منظوره غدیر با هدف دسترسی آسانتر پژوهشگران به کلاس های آموزشی در جنب سایت کامپیوتر کتابخانه (با هزینه یک میلیارد ریال)، کسب رتبه برتر محسن تقی زاده پژوهشگر و یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه به عنوان پژوهشگر برتر استان و حمایت از دو برنامه ثبت قلب و عروق – تروما تعدادی از اقدامات مهم انجام شده این معاونت در سال 96 است.

به گفته وی،راه اندازی برنامه ثبت بيماريهاي آرتريت روماتوئيد و اقدام جهت تكميل آزمايشگاه تحقيقات جامع علوم پزشكي، برگزاری چهارمین گردهمایی معاونین و مدیران پژوهشی و فناوری منطقه 7 کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اعطای گرنت پژوهشی به پزوهشگران، و خرید کتاب به ارزش 800 میلیون ریال در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی کتابخانه های دانشگاه از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال جاری است.

حمیدی، در پایان تبدیل 40 طرح تحقیقاتی به ترجمان دانش در سال 96 یعنی قراردادن نتیجه 40 طرح تحقیقاتی به زبان ساده و عامه روی وب سایت دانشگاه برای استفاده همگان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده معانت تحقیقات و فناوری دانشگاه برشمرد و گفت: اعطای گرند(یارانه) به پژوهشگران در تسهیل امور آنها و رفع مشکل مالی از دیگر کارهای معاونت است.

شایان ذکراست: دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای 217 نفر عضو هیئت علمی و 10 مرکز تحقیقاتی فعال ترومـــا، علوم تشریحی و فیزیولوژی دارای موافقت قطعی و مراکز تحقیقاتی بیوشیمی و تغذیه، پرستــــــاری ترومـــا، تولید سلول های جنسی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت،  مدیریت اطلاعات سلامت، بیماری های اتوایمیون و بیماری های عفونی دارای موافقت اصولی است. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار