پنج واحد نانوایی متخلف در شهرستان خوانساربسته شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار از بستن موقت پنج واحد نانوایی متخلف خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی نجاتیان با اشاره به بازدید گشت‌های مستقل و مشترک با اتحادیه خبازان و شبکه بهداشت و درمان خوانسار از 20 واحد نانوایی به طور میانگین در هفته  افزود: در نتیجه این بازدیدها تعداد پنج واحد نانوایی متخلف به دلیل تخلفات صنفی از جمله تعطیلی خودسرانه با نظر کارگروه فرعی گندم و آرد و نان شهرستان به صورت موقت بسته شد.

به گفته این مسئول در شهرستان خوانسار 55 واحد خبازی تافتون، سنگکی و بربری در حال فعالیت است و سهمیه آرد این نانوایان شهرستان به میزان ماهانه 5 هزار و 780 کیسه 40 کیلو از دو کارخانه عظیم گلپایگان و اطلس اصفهان تأمین و بین نانوایان شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار بیان داشت: در شهرستان خوانسار نان بربری و سنگک به صورت قرص نان عرضه می‌شود و به پیشنهاد اتحادیه صنف خبازان و به جهت رعایت حقوق مصرف کنندگان نان تافتون سنتی که بیشترین سهم خانوار شهرستان است به صورت کیلویی به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

وی اذعان کرد: افزایش قیمت نان بستگی به نظر ستاد تنظیم بازار دارد و در حال حاضر هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص افزایش قیمت نشده و نانوایان مجاز به افزایش قیمت نان نیستند و در صورت مشاهده تخلف وفق مقررات با متخلفان رفتار خواهد شد.

نجاتیان بیان داشت: طی سال جاری 6 جلسه کارگروه فرعی آرد و نان در شهرستان با 76 مصوبه در محل فرمانداری با حضور اعضای کارگروه به منظور نظارت  و هماهنگی و خدمات رسانی مطلوب خبازان برگزار شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که برای نانوایی‌های سطح شهرستان انجام شده است، گفت: برخی از واحدهای نانوایی به دلایلی موفق اخذ پروانه کسب و ثبت در سامانه ایرانیان اصناف نشده بودند که با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون نظارت استان پروانه کسب این واحدها صادر شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار با بیان اینکه تعدیل سهمیه نانوایان یکی از دغدغه‌های خبازان بود که پیگیری لازم جهت تحقق تعدیل سهمیه  صورت گرفته است، اظهار داشت: در سال جاری با جابه‌جایی نانوایان به شهرک‌های جدید جهت حل مشکلات شهروندان و با واحدهای نانوایی با آرد آزاد پز در کارگروه فرعی گندم و آرد و نان شهرستان موافقت‌ شده است.

 

انتهای پیام/م

 

فعالیت 55 واحد انواع خبازی در شهرستان خوانسار با 231 تن سهمیه آرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.