برنامه ریزی برای گاز رسانی به روستاهای استان ایلام

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: هم اکنون 22 شهر در استان ایلام از نعمت گاز بر خوردار هستند و 3 شهر دیگر تا پایان امسال از این نعمت برخوردار می شوند.

برنامه ریزی برای گاز رسانی به روستاهای استان ایلامبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ استان ایلام یکی از مناطق مهم کشور در بحث ذخائرگاز و نفت است.

طبق گفته کارشناسان بیش از 11 درصد ذخائر گاز و چهار درصد ذخائر نفت کشور دراین استان وجود دارد.هم اکنون شرکت گاز ایلام مهم ترین پالایشگاه غرب کشور است که از تنگه بیجار به عنوان مهم ترن منبع ذخائر گازی ایلام تغذیه می شود.

در این استان غنی روزانه بیش از هفت میلیون متر مکعب گاز در این پالایشگاه پالایش می شود.

با وجود ذخائر نفت و گاز دراستان ایلام ،هنوز روستاهای بسیاری در استان از جمله روستاهای نزدیک به ذخائر گازی از نعمت گاز بر خوردار نشده اند.

توسعه گاز رسانی روستا گاهی برای محرومیت زدایی و سرگرم شدن ساکنان این مناطق است.بهره مندی روستا از نعمت گاز تلاشی در جهت پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر به شمار می رود.

 طبق گفته مدیرعامل شرکت گاز ایلام؛برنامه ریزی گاز رسانی به 70روستای استان بوده که تاکنون39روستا رااز نعمت گاز برخوردار کرده ایم و بقیه روستاها تا پایان امسال از نعمت گاز برخوردار می شوند.

 وعده گاز رسانی به تمامی روستاهای استان ایلام تا سه سال آینده

عباس شمس الهی مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام گفت :300روستا تاکنون از نعمت گاز برخوردارشدندکه باتلاش مضاعف ظرف مدت 3سال آینده تمامی روستاهای باقی مانده به شبکه گاز رسانی متصل می شوند.

به گفته آقای شمس الهی؛هم اکنون 22شهر از25شهر استان ایلام از نعمت گاز بر خوردار هستند و 3شهر دیگر تا پایان امسال از این نعمت برخوردار می شوند.

هم اکنون ضریب نفوذی گاز روستاهای استان از رشد قابل توجهی برخورداراست وطی سال های آینده فقط به 100درصد خواهد رسید.

 انتهای پیام/ع

گاز رسانی به تمام روستاهای استان ایلام طی سه سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.