هشدار اف‌بی‌آی به ترامپ

اداره فدرال تحقیقات آمریکا چند ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، به ترامپ در خصوص امکان تلاش روسیه برای نفوذ در ستاد انتخاباتی‌اش هشدار داده بوده است.

هشدار اف‌بی‌آی به ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  در ادامه فشار بر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل نقش روس‌ها در پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پاییز سال گذشته، حالا خبر از هشدار اف‌بی‌آی به ترامپ در روز‌های پیش از برگزاری انتخابات رسیده است.

در متن این هشدار که در نشست مأموران ضدجاسوسی اف‌بی‌آی و ترامپ مطرح شده، به نامزد آن روز‌های جمهوری‌خواهان گفته شده که نسبت به نفوذ دشمنان خارجی از جمله روس‌ها در ستاد تبلیغاتی خود مراقب باشند.

این نشست توجیهی پس از نهایی شدن رقابت‌های درون‌حزبی و مسجل شدن کاندیداتوری ترامپ و «هیلاری کلینتون» و در تاریخ ۱۷ اوت ۲۰۱۶ برگزار شده است.

آنطور که چند مقام ارشدو دولتی به ان‌بی‌سی نیوز گفته‌اند، آن روز از هر دو کاندید خواسته شده که در صورت مشکوک شدن به تماس‌های برقرار شده با ستاد‌های تبلیغاتی خود، مراتب را سریعاً به اف‌بی‌آی اطلاع دهند.

«جیمز کومی» رئیس سابق اف‌بی‌آی که پس از روی کار آمدن ترامپ، مجبور به استعفا شد، بعد‌ها در مقابل سناتور‌های آمریکایی گفت که بی‌شک روسیه در انتخابات منجر به پیروزی ترامپ، دخالت کرده و وی ماه‌ها پیش از برگزاری انتخابات، با دریافت اطلاعاتی مبنی بر تماس اطرافیان ترامپ با روس‌ها، روند تحقیق در این خصوص را کلید زده است.

دونالد ترامپ تاکنون بار‌ها اتهام تبانی خود یا اطرافیانش با روسیه برای برنده شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

هشدار اف‌بی‌آی به ترامپ در خصوص تعامل با روس‌ها پیش از انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار