توقف افت سطح آب های زیرزمینی ایلام

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته از سرعت افت آب های زیر زمینی در دشت های ممنوعه استان ایلام کاسته شده است.

توقف افت سطح آب های زیرزمینی ایلامبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ احسان یارمحمدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام اظهار کرد: 19 دشت آبی در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد وضعیت سه دشت مهران، برتش و موسیان بحرانی است.

وی از توقف افت سطح آب های زیرزمینی ایلام بویژه دشت های ممنوعه مهران و موسیان خبر داد و افزود: نصب کنتور آب بر چاه های کشاورزی، پرکردن چاه های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت، فرهنگ سازی، به روز نمودن سند ملی آب برای محدوده های مطالعاتی استان و به کارگیری تشکل های غیردولتی از مهمترین راهکارهای ارائه شده برای حفاظت از دشت های ممنوعه و کم آب بوده است. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام تغذیه مصنوعی در پهنه دشت‌ها را راهکاری مناسب برای افزایش حجم سفره های آب زیرزمینی دانست و یادآور شد: با اجرای طرح تغذیه مصنوعی، 6 میلیون متر مکعب آب به سفره های زیر زمینی دشت ممنوعه مهران تزریق شده است.

یارمحمدی با اشاره به شناسایی و پلمب چاه های غیر مجاز آب در استان گفت: طی سال گذشته و امسال با انسداد 64 حلقه چاه غیر مجاز در ایلام بیش از 6 میلیون مترمکعب در مصرف آب های زیرزمینی این استان صرفه جویی شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است که جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی استان ارجاع شده است. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام افزود: پر و مسدود کردن چاه های غیر مجاز آب در مناطق مختلف استان ادامه دارد و این موضوع اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و این شرکت در همه مناطق و دشت های استان بر ممانعت از حفاری چاه غیر مجاز اشراف و نظارت کامل دارد. 

19 دشت آبی در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد وضعیت سه دشت مهران، برتش و موسیان بحرانی است و مابقی دشت ها نیز با افت منابع آب زیرزمینی مواجه هستند. 


 انتهای پیام/ع

 افت سطح آب های زیرزمینی ایلام در دشت های ممنوعه متوقف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.