معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور

اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای ساماندهی حمل و نقل عمومی در بودجه ۹۷

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورگفت: ۱۰۰ میلیون دلار در بودجه سال ۹۷ برای ساماندهی و کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری کشور در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای ساماندهی حمل و نقل عمومی در بودجه ۹۷به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید محمد علی افشانی  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در نشست هم اندیشی با شهرداران و روسای شورا‌های اسلامی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۷ ارقام خوبی برای ساماندهی پسماند شهری و روستایی، بهبود حمل و نقل عمومی و همچنین بهبود وضعیت شهر‌ها پیش بینی شده است که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی بیان کرد: همچنین ۲ میلیارد دلار در بودجه سال ۹۷ برای ساماندهی پسماند شهری و روستایی کشور در نظر گرفته شده است.
وی افزود: حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری‌های سراسر کشور پیش بینی شده تا به صورت اوراق مالی منتشر کنند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این اوراق را دولت و بقیه را شهرداری‌ها باید تامین کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداران می‌توانند طرح‌های سرمایه گذاری مختلفی از محل صندوق توسعه ملی داشته باشند که امیدواریم با تلاش‌هایی که در حال انجام است وضعیت شهرداری‌ها بهبود پیدا کند.

افشانی با اشاره به جایگاه شورا‌ها در جامعه اظهار داشت: شورا‌ها به عنوان مهمترین دستاورد اجتماعی بشر برای اداره امور مردم باید تقویت شود.

وی بیان کرد: مسئولان نباید از قدرت گیری شورا‌ها نگران باشند، زیرا شوار‌ها بستر‌های توسعه را فراهم می‌سازند.

وی افزود: موفقت‌های شورا‌ها در کشور کاملا قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: وزارت کشور و شورا‌ها از یک خانواده هستند و باید هماهنگی‌های میان این ۲ نهاد مهم و تاثیر گذار در جامعه بیشتر شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: برای به دست آوردن اعتماد مردم سالم سازی محیط باید مورد توجه شورا‌های اسلامی و شهرداران باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هماهنگی و همکاری میان شورا‌های اسلامی و شهرداری‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه بر طرف کند.

سید دانیال محبی اظهار داشت: هماهنگ نبودن شورا‌های اسلامی با شهرداران مشکلات بسیار زیادی را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی افزود: زیبا سازی ورودی‌های شهر‌ها باید مورد توجه شهرداران باشد، زیرا مکان‌ها معرف شهرهستند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که برای ایجاد اشتغال باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرد.

علیم یارمحمدی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان می‌تواند بسیاری از مشکلات این استان را برطرف کند.
وی بیان کرد: سواحل چابهار بهترین ظرفیت در مبحث گردشگری و شیلاتی است.

معاون هماهنگی عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها روز دوشنبه وارد سیستان و بلوچستان شد و علاوه بر حضور در مناطق حاشیه شهر زاهدان از جمله شیرآباد، قاسم آباد و رسالت برای بررسی مشکلات حاشیه نشینی در نشست‌های مختلف شرکت کرد.

انتهای پیام/پ

 ساماندهی حمل و نقل عمومی در بودجه ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار