لذت فیروزه‌ای صبح به بازار کتاب آمد

مجموعه شعر لذت فیروزه‌ای صبح، سروده‌ خالد جنادله، شاعر اهوازی از انتشارات قهوه در اهواز منتشر شد.

مجموعه شعر لذت فیروزه‌ای صبح، سروده‌ خالد جنادله با مقدمه‌ای که شاعر درباره‌ شعر نوشته آغاز می‌شود. در بخشی از این مقدمه چنین می‌خوانیم:

"شعر چیست. جز به ستیز خواستن زبان. شکستن چارچوبی که زبان خود را در آن به ما تحمیل می‌کند. کوششی برای فراخ ساختن ساحتی که در چنگ منطق است و در هم شکستن مرزهایش. اعلام استقلال است از روزمرگی و تعهدی به جنون. شعر گریز از واقعیت نیست، که خوانشی است دیگرگونه از جهان. بی‌نیاز از زدوبند واقعیت. واقعیتی که خود زندانی است تنگ‌تر از زبان. زبانی که قابله‌ی آن است. شعر رویارویی با جهان نیست، که حلول در آن است. یکی شدن با آن و از این رهگذر زبانی می‌شود که از خود می‌گوید. شعر درباره‌ی خود می‌گوید؛ بی‌آنکه نیازی به زبانش باشد."

همچنین حمزه کوتی، شاعر و مترجم، درباره‌ی این مجموعه چنین اظهار نظر کرد:

"‌خالد جنادله یک هنرمند است. او علاوه بر شعر، به موسیقی و نقاشی هم می‌پردازد. لذت فیروزه‌ای صبح شعر طبیعت است. شاعر با زبانی ساده به بیان روحیات و تاملات خود در طبیعت اطراف پرداخته است. این مجموعه سبک خاصی را دنبال نمی‌کند؛ و صرفا تاملاتی شخصی به زبانی ساده است. رد پای شاعران عرب را هم می‌توان در این مجموعه دید؛ و این البته ضعف نیست و دلالت می‌کند براینکه شاعر، شعر معاصر عرب را خوانده است. در مجموع شعرهای این مجموعه خواندنی است؛ و صداقت شاعر را در این مجموعه می‌بینیم؛ و در آن هیاهو و جنجال انجمن‌های ادبی را مشاهده نمی‌کنیم. متاسفانه شاعران امروز تنها با انجمنی که بدان وابسته‌اند تعریف می‌شوند نه با شعر و ابداع خویش."

شعری از این مجموعه:

"پاییز ویوالدی"

امروز باید فصل افسردگی را مرور می‌کردم

در عوض

گوش سپردم به فصل پاییز ویوالدی

مجموعه شعر لذت فیروزه‌ای صبح با شمارگان 1000 نسخه، در 108 صفحه با قیمت 100 هزار ریال در نشر قهوه چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/گ

انتشار مجموعه شعر لذت فیروزه ای صبح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.