مسدود شدن حساب توئیتری گروه راست افراطی در انگلیس

توئیتر در اجرای قانون جدیدش حساب توئیتری دو نفر از سران گروه راست افراطی "بریتانیا نخست" را در انگلیس مسدود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، توئیتر در اجرای قانون جدیدش مبنی بر منع درج آنچه که مطالب مروج خشونت و افراط گرایی خوانده، حساب توئیتری دو نفر از سران گروه راست افراطی "بریتانیا نخست" را در انگلیس مسدود کرد.

توئیتر با تائید این خبر تصریح کرد: از این پس حساب کاربرانی را که قوانینش را نقض کنند مسدود خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا چندی پیش ویدئو‌های ضد اسلامی سران این گروه راست افراطی در انگلیس را باز نشر داد که واکنش‌های زیادی را در انگلیس در پی داشت و علاوه بر دولت انگلیس، رهبر حزب کارگر و شمار زیادی از مقامات و سیاستمداران انگلیسی این اقدام ترامپ را به باد انتقاد گرفتند.

پنجشنبه ۲۳ آذر جیدا فرانسن (Jayda Fransen)، معاون و پاول گلدینگ (Paul Golding)، رهبر گروه ضد اسلامی بریتانیا نخست (Britain First)، به علت سخنان نژادپرستانه در شهر بلفاست ایرلند شمالی بازداشت شدند.

دادگاهی در بلفاست، به سخنان اهانت امیز خانم جیدا فرانسن رسیدگی می‌کرد و رهبر گروه نژادپرست نیز به منظور حمایت از وی در دادگاه حاضر شده بود که هر دو به دستور قاضی بازداشت شدند.

یکی از هواداران این گروه پارسال خانم جو کاکس نماینده پارلمان انگلیس را در حوزه انتخابیه اش یورکشایر غربی هنگامیکه با مردم حوزه انتخابیه اش در حال گفتگو بود ترور کرد.

رسانه‌ها به نقل از وزارت کشور انگلیس اعلام کردند پارسال بیش از ۶۲ هزار شکایت مربوط به جرایم ناشی از نفرت و نژاد پرستی در این کشور ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش حدود ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مقامات انگلیس نگرانند که اقدامات گروه‌های راست افراطی موج خشونت و رفتار‌ها نژاد پرستانه را در این کشور که رو به فزونی است بیشتر کند.

نهاد‌های مدنی و پلیس انگلیس مدام درباره افزایش نگران کننده رفتار‌های نژاد پرستانه و اسلام هراسانه در این کشور هشدار می‌دهند.

 انتهای پیام/

توئیتر حساب توئیتری سران گروه راست افراطی انگلیس را مسدود کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار