ساحل خواری پدیده شوم این روز‌های گلستان / رفع تصرف از ۵۰ هکتار ساحل استان

مدیر منابع طبیعی غرب گلستان از برخورد با ساحل خواران در شهرستان بندرترکمن و رواج پدیده شوم ساحل خواری خبر داد.

ساحل خواری پدیده شوم این روز‌های گلستان / رفع تصرف از ۵۰ هکتار ساحل استانساتلقی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: با پسروی آب دریای خزر برخی سودجویان و افراد ساحل نشین از این فرصت سواستفاده کرده و مشغول ساحل خواری هستند.
 
وی ادامه داد: برخی افراد با شخم سیاری زمین‌های ساحلی را به زمین‌های ضمیمه می‌کنند و این در حالی است که قانون در این زمینه وارد عمل شده است.

وی گفت: در این راستا طرح کاداستر یا تثبیت اراضی ساحلی گلستان به اجرا درآمده است که فقط در شهرستان بندرترکمن تا کنون ۵۰ هکتار از اراضی به منابع طبیعی بازگشته است.

رییس اداره حفاظت از منابع طبیعی گلستان هم گفت: پسروی آب دریا اراضی ساحلی گلستان را افزایش داده و خوشبختانه قانون در این زمینه هوشیارانه عمل و هر گونه دست اندازی به این اراضی را ممنوع کرده است.
 
صادقیان افزود: سعی داریم در اجرای طرح کاداستر با نشانه گذاری‌های بتنی محدوده سواحل و زمین‌های اطراف را مشخص کنیم تا فرصت سواستفاده را از سودجویان بگیریم.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح در هر ۵۰ متر از نوارساحلی نشانه گذاری انجام می‌شود.

قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی گلستان نیز در این باره گفت: گلستان یکصد کیلومتر نوار ساحلی و ۲۲ هزار کیلومتر اراضی ساحلی دارد که خوشبختانه برای همه آن‌ها سند ملی تهیه شده است.
 

روند پایین آمدن سطح آب خزر از سال‌ها قبل آغاز شده و تنها امسال سطح آب دریای خزر ۴ سانتیمتر پایین‌تر آمده است.

با پایین آمدن سطح آب ساحل خزر ۲ تا ۵ کیلومتر عقب نشینی کرده است.
 
 
انتهای پیام / ا
 
 

برخورد با ساحل خواران در شهرستان بندرترکمن

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.