پیگیری ساخت زائرسرای چهارمحال و بختیاری در نجف و کربلا

ساخت حسینیه و زائرسرای مردم استان چهارمحال و بختیاری در نجف و کربلا پیگیری می‌شود.

مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب (س)به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار با جمعی از خیرین عراقی و سرمایه گذاران استانی مقیم کشور کویت، از برنامه‌ریزی و پیگیری برای ساخت حسینیه و زائرسرای مردم این استان در نجف اشرف و کربلای معلا خبر داد.

وی گفت: احداث و تکمیل این دو مکان برای خدمات رسانی شایسته به زائران و عاشقان اهل بیت (ع) بویژه هم استانی ها، نیازمند همکاری و مساعدت مردم و بویژه خیران نیک اندیش است.

نکونام افزود: در این راستا و با پیشنهاد یکی از هم استانی‌ها، مقدمات خرید زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در کربلای معلا به نام چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

وی یادآور شد: مردم چهارمحال و بختیاری همچنین در اجرای طرح‌های مختلف بازسازی عتبات عالیات از جمله ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف و صحن مقدس عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلا، و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) مشارکت دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: این مشارکت به صورت کمک‌های نقدی و غیر نقدی و همچنین نیروی انسانی و کارگر متخصص بوده است.

نکونام در ادامه با اشاره به مقام رفیع اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، کمک و مشارکت به هر شکل ممکن در بازسازی عتبات عالیات و خدمت به زائران حضرات ائمه اطهار (ع) را افتخاری بزرگ و ذخیره‌ای ارزشمند و ماندگار برشمرد.

وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، معدن کرامت، لطف، فضل و عنایت الهی است اظهار داشت: وجود مقدس و مبارک سیدالشهداء (ع) یک پارچه نور، و تمام نشست‌ها، فعالیت‌ها و کار‌های مربوط به آن حضرت نیز سراسر نورانیت محض می‌باشد.

گفتنی است: خیرین عراقی و سرمایه گذاران چهارمحالی مقیم کشور کویت نیز در این دیدار که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون طرح‌ها و شیوه‌های مشارکت در بازسازی عتبات عالیات پرداختند.

این خیرین و سرمایه گذاران همچنین از سه کارگاه قالیبافی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در شهر وردنجان و روستا‌ی شیخ شبان از توابع شهرستان بن و روستای پیربلوط در شهرستان شهرکرد دیدن کردند.

دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/خ

مشارکت در طرح‌های مختلف بازسازی عتبات عالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار