بهترین خوراکی های سالم و خوشمزه برای داشتن پوست جوان و سالم

این خوراکی به‌عنوان یک ضدآفتاب طبیعی شناخته می‌شود به‌طوری باعث می‌شود که مقدار زیادی از آسیب های ناشی از پرتوهای مضر خورشید خنثی شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهم نیست که چه سنی دارید، وقتی پوست شما سالم و شاداب است جوانتر به نظر می رسید. خورد و خوراک در تمامی‌فعالیت‌های بدن ما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات یا برطرف شدن بیماری‌های مختلف شود از همین رو باید به موادی که می‌خوریم دقت داشته باشیم.

سلامت پوست از جمله مواردی است که ارتباط مستقیمی‌با نحوه تغذیه دارد و از همین رو باید به موادی که می‌خورید دقت داشته باشید تا به پوست شما را دچار آسیب نکنند. همچنین شما می‌توانید زیبایی و طراوت پوست‌تان را با خوردن خوراکی‌های مفید تضمین کنید.

 انواع توت ها و آلوها
زغال اخته، تمشک،شاتوت و الو سرشار از آنتی اکسیدان هستند که با رادیکال های ازاد مبارزه می کنند. در هر جا که نامی از رادیکال‌های آزاد به میان می‌آید، آنتی اکسیدان‌ها به عنوان اصلی‌ترین راه مبارزه با آنها و بازسازی سلول‌های تخریب شده مطرح می‌شوند.

زیرا آنتی اکسیدان‌ها باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد و افزایش ایمنی بدن در مقابل انواع بیماری‌ها می‌شوند. این نوع از میوه ها پوست شما را شاداب تر و جوان تر می کند.


بیشتربخوانید: خواص میوه‌های بهشتی شب یلدا را بشناسید


 تخمه آفتاب گردان
تخمه آفتاب گردان سرشار از ویتامین E است که از پوست در مقابل اشعه های آفتاب مراقبت می کند.شما می توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید فقط نمک به سالادتان نزنید که برای پوستتان مضر است.

 شکلات تلخ
بسیاری از ما تا به حال از خواص شکلات شنیده ایم اما این نکته را باید به آنها اضافه کرد که شکلات حاوی مقدار زیادی فلاونوئید است که می‌تواند در کنار سایر آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست شما مراقبت کند.

 سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین منبع غنی از ویتامین AوCاست که برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است.ویتامین C تولید کلاژن را که برای نرمی و صافی پوست مفید است، افزایش می دهد.ویتامین A هم با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و ازخطر ابتلا به بیماری های پوستی جلوگیری می کند.

 گوجه فرنگی
گوجه همچنین منبع غنی ویتامین A، C و E است که می‌تواند به پوست درخشش خاصی دهد. در ضمن کاروتن‌های موجود در گوجه از سلول‌های پوستی در مقابل نور آفتاب و آسیب‌های ناشی از آن پیشگیری می‌کند.

 ماست
ماست ماده ای مغذی است که سرشار از پروتئین، کلسیم،‌ریبوفلاویوی، B6 و B12 است و خواص منحصر به فرد زیادی برای بدن دارد. بنابراین با ساختن ماسکی برای صورت که ترکیب اعظم آن ماست باشد،‌می توان تمام این مواد را به پوست منتقل کرد.

 درضمن ماست پوست را مرطوب ساخته و به نرم شدن آن کمک زیادی می کند. ماسک ماست می تواند کمک موثری به پوست های لایه لایه شده کند و بعد از مدتی آنهارا نرم و لطیف کند.

 فلفل دلمه
انواع فلفل دلمه‌ای با رساندن ویتامین A و C لازم به بدن (دو ویتامین مبارزه کننده با رادیکال‌های آزاد) نه تنها با نابود کردن رادیکال‌های آزاد از پیری پوست جلوگیری می‌کند، بلکه سبب بهبود عملکرد عوامل غذا رساندن به پوست (رگ‌های خونی) نیز می‌گردد.

 فلفل دلمه‌ای نیز مانند گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن (مناسب برای سلامت پوست) بوده و از آنجایی که محلول در چربی است، می‌تواند در بافت‌هایی مانند بافت پوست که حاوی چربی و لیپید بالایی می‌باشد، موثر و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از آسیب رسیدن به پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری نماید.

 ماهی
ماهی سرشار از ویتامین D است که از قلب، مغز، استخوان ها و روده ها محافظت می کند؛ همچنین به کاهش افسردگی و اضطراب کمک می کند درضمن از ابتلا به سرطان روده و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.همچنین روغن ماهی خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

 اسفناج
اسفناج سرشار از ویتامین ، مواد معدنی و آهن است . همچنین مواد مغذی با ارزش و آنتی اکسیدانهای زیادی دارد. بالا بودن محتوای اسید فولیک، آب اسفناج برای پوست خوب است.

 مصرف آب اسفناج با سبزیجات دیگر به صورت روزانه می تواند از جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری کند. آب اسفناج همچنین دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها است که دوباره برای پوست خوب است. برای جلوگیری از علائم پیری بر روی پوست کمک میکند.

 منبع: سلامانه

انتهای پیام/

با خوردن این خوراکی ها بی نظیر باشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار