هشدار الویری نسبت به رشد روز افزون بدهی های شهرداری های تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: تملک املاک اشخاص حقیقی،مصوبات شورای شهر قبلی و موارد بسیاری دیگری باعث ایجاد بدهی شهرداری تهران شده که اگر در زمان مقرر رسیدگی نشود،بررقم آن افزوده می شود.

هشدار الویری نسبت به رشد روز افزون بدهی های شهرداری های تهرانمرتضی الویری در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به اینکه بدهی‌های شهرداری تهران با احتساب وام بانکی و سود آنها 19 میلیارد تومان می‌شود؛ گفت: علاوه بر این شهرداری 7000 میلیارد تومان هم به پیمانکاران بدهکار است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تعداد زیادی هولوگرام در دست افراد است که هنوز نسبت به ارزش ریالی آن محاسبه دقیقی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خاطرنشان کرد: بخش دیگری از بدهی‌های شهرداری که هنوز نسبت به محاسبه آن ارزیابی دقیقی صورت نگرفته مربوط به اشخاص حقیقی است که ملک آنها به عنوان اجرای پروژه‌های شهرداری تملک شده و هنوز پولی به آنها پرداخت نشده است و ما همچنان منتظریم تا شهرداری رقم این بدهی‌ها را اعلام کند.

وی افزود: اگر ما نتوانیم در موعد مقرر بدهی‌ها را پرداخت کنیم، طبیعتا این بدهی ها مانند بهمنی می شود که  حرکت می‌کند و با گذر زمان با بهره‌های بالای بانکی بیشتر می‌شود.

الویری در خصوص چگونگی به بار آمدن این همه بدهی گفت: یک بخش از بدهی‌های شهرداری به خاطر مصوبات شورای شهر قبلی است و بخشی دیگر هم به صورت غیرقانونی ایجاد شده که هنوز آمار این مقوله جداسازی نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود:امیدواریم در گزارش صد روزه‌ شهردار تهران که به زودی ارائه می شود، این ابهامات برطرف شود.

انتهای پیام/

بدهی شهرداری تهران چه میزان است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار