ضرورت ثبت بین‌المللی حرم مطهر رضوی در لیست میراث تاریخی یونسکو

پژوهشگر ایتالیایی گفت: حرم مطهر رضوی دارای قدمت تاریخی مناسبی است که لازم است در لیست میراث تاریخی یونسکو به ثبت رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  پاسکواله دوریا  در نشست عکاسی تاریخی افزود: حرم مطهر رضوی قابلیت ثبت بین‌المللی در یونسکو را دارد و باید پیگیری لازم در این خصوص انجام شود.

وی  با اشاره اقدامات صورت گرفته در شهر ماترا و تبدیل این شهر به یک مجموعه گردشگری افزود: ما در این شهر فضا‌هایی داریم که صد‌ها سال قدمت دارند و اگر آن‌ها را به جهان معرفی نمی‌کردیم همه آن‌ها از بین رفته بود و هیچ توریستی به آنجا نمی‌آمد.

این پژوهشگر ایتالیایی گفت : عکاس‌ها با عکس‌هایی که از این شهر گرفتند اصلی‌ترین نقش را در معرفی این شهر داشتند و همین تلاش‌ها باعث شد ماترا در سال ۲۰۱۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شود.

پاسکواله دوریا با بیان اینکه راهی که شهرم ماترا برای جهانی شدن پیمود را می‌توان به عنوان الگویی برای همه شهر‌ها با این پیشنه تبدیل کرد، گفت: ماترا را مردماش جهانی کردند و اگر مردم با هم همبستگی نداشتند ماترا به یک شهر متروکه و مرده تبدیل شده بود و الان شاهد این هستیم که بعد از گذشت چندین سال این شهر سالانه میزبان یک میلیون نفر توریست است که در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۳ میلیون خواهد رسید در حالی که جمعیت ماترا ۶۰ هزار نفر بیشتر نیست.

این عکاس ایتالیایی با بیان اینکه از ورود این تعداد توریست به ماترا خوشحال نیستم، تصریح کرد: جوانان شهر من نباید در نقش پیش خدمت رستوران و هتل هستند در حالی که آن‌ها باید موثر باشند و نقش‌های سازنده‌تری ایفا کنند.

 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری نشست عکاسی تاریخی در مشهد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار