مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

اعزام ۲۱۰۰ جهادگر دانشجو به مناطق زلزله زده/ ساخت ۵۰ کانکس برای زلزله زدگان به همت دانشجویان

صادق مفرد گفت: ۲۱۰۰ نفر از جهادگران دانشجویی از ساعاتی پس از زلزله به امداد رسانی به زلزله زدگان پرداختند.

اعزام 2100نفر از جهادگران دانشجویی به مناطق زلزله زده کرمانشاه/دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای 50 کانکس را برای زلزله زدگان کرمانشاه ساختندصادق مفرد مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره خدمات جهاد‌گران به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار کرد: 2100 نفر در قالب 185 گروه جهادی‌ از ساعاتی پس از زلزله به مناطق زلزله زده اعزام شدند تا در امدادرسانی، آوار برداری، شناسایی و توزیع اقلام و کارهای عمرانی و فرهنگی مشارکت کنند.

وی بیان کرد: 430 دانشگاه نیز در پویشی‌ به نام (کرمانشاه جان ایران) به جمع آوری کمک‌های مردمی پرداختند و به طور کلی جهاد‌گران 220 کامیون به مناطق زلزله زده فرستادند. برخی از این کمک‌ها به طور مستقیم به این مناطق اعزام شدند و تعدادی از آنها نیز در سه انبار موجود در شهرهای سر پل ذهاب، قصر شیرین و کر‌ند جمع آوری شده، سپس بر اساس نیازهای هر منطقه به 230 روستا فرستاده شدند.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی افزود: در زمینه پزشکی در روزهای نخست پس از زلزله گروه‌های جهادی در خدمات اورژانسی به بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌های اصلی شهر کمک کردند؛ همچنین 2 پایگاه ثابت یکی در سر پل ذهاب و دیگری ازگله داشتیم که دانشگاه‌ها به طور گردشی با همکاری شرکت دارویی بنیاد برکت پزشکان را به این مناطق اعزام می‌کردند.

مفرد تاکید کرد: در زمینه دامپروری هم روستاهایی که بیشترین دام را داشتند، شناسایی کردیم و لاشه‌های دام‌ها تدفین شدند همچنین بیماری‌های دام نیز مورد بررسی قرار گرفت و به صاحبان دام مشاوره‌های لازم داده شد.

ساخت 80 چشمه سرویس بهداشتی عمومی در مناطق زلزله زده

وی گفت: جمعیت دانشجویی امام حسن که متشکل از دانشگاه‌ها و گروه‌های جهادی دانشجویی است نیز برای رفع ترس و دلهره کودکان یک طرحی را به نام دالاهو برپا و کمک‌های مردمی را جمع آوری کردند. همچنین ایستگاه‌های سیاری نیز به نام اتاق بازی داشتیم که به کودکان روستاها خدمات دهی می‌کرد. ایستگاه‌های صلواتی طبخ غذا نیز در شهر سر پل ذهاب و برخی روستاها برقرار بود.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی درباره خدمات انجام شده در حوزه‌های عمرانی تصریح کرد: ما در گام نخست در زمینه آوار برداری کمک کردیم و پس از آن قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه مسئولیت ساخت و نصب 290 کانکس را بر عهده داشت.120 کانکس نیز به طور مستقیم با کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده تهیه و به منطقه فرستاده شده‌اند که از این میان دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای 50 کانکس را ساختند.

مفرد اظهار کرد: اکنون در ساخت سرویس بهداشتی و حمام نیز فعالیت می‌کنیم و تاکنون 80 چشمه سرویس بهداشتی عمومی ساخته شده است همچنین ما قصد داریم که در ساخت اسکان دائم زلزله‌زدگان نیز مشارکت کنیم.

وی یاد آور شد: طبق توافق صورت گرفته بین سازمان بهزیستی و سازمان بسیج دانشجویی قرار است حدود 1200 منزل ساخته شود که گروه‌های جهادی نیز در ساخت این منازل مشارکت می‌کنند. اعزام تیم‌های پزشکی و فرهنگی در آخر هفته‌ها همچنین ادامه دارد همچنین جمعیت امام حسن (ع) برای شب یلدا نیز برنامه جدی دارد. پس از امتحانات دانشگاه‌ها نیز ما قصد داریم که قرارگاهی را برای عید نوروز تاسیس کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار