یک هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: یکهزارو 500 میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیاز است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان 1397 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عملیات اجرایی این جاده در سال 1373 آغاز شده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار بهره برداری نرسیده است.

خیرالله خادمی در بازدید از این طرح ملی، بابیان اینکه جاده ملی پاتاوه - دهدشت به‌زودی تأمین اعتبار خواهد شد گفت: در صورت اختصاص این میزان اعتبار تا پایان سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

این جاده به طول 137 کیلومتر از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از 56 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

خادمی ابراز کرد: با هماهنگی دفتر مقام رهبری و وزارت راه اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح ملی اختصاص خواهد یافت.

وی خواستار شتاب بخشی در روند اجرای این طرح ملی توسط مسئولان شد و گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت یکی از طرح‌های اولویت دار دولت دوازدهم است.

خادمی افزود: این جاده دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.

وی بیان کرد: در جاده ملی پاتاوه – دهدشت 12 دهنه پل به طول سه کیلومتر و پنج دهنه تونل به طول 9 کیلومتر در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: برنامه زمان‌بندی خاصی برای ساخت پل‌ها و تونل‌های در مسیر این طرح باید انجام گیرد.

خادمی اظهار داشت: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه باید در ساخت ابنیه و مقاوم سازی این محور ارتباطی توجه ویژه‌ای شود.

وی ابراز کرد: برای ساخت جاده ملی پاتاوه- دهدشت 6 هزار تن آرماتور، 35 هزار تن سیمان، 250 هزار تن مصالح سنگین و 400 تن سیمان نیاز است.

وی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16 و چهار میلیون متر مکعب دانست.

بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.

میزان پیشرفت فیزیکی این طرح حدود 70 است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

انتهای پیام/غ

جاده ملی پاتاوه دهدشت نیازمند اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.